AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.425

Snap in adapter

Hej!

Tänkte fråga om någon av er vet var man kan få tag i en snap in adapter till en htc wildfire...kanske inte finns???
Ri
21
Rico01
F33 430i -17
Finns ingen. Av de mer moderna smarta telefonerna är det i princip bara Iphone som har snap-in adaptrar. Nokia, Blackberry och SE har men gäller framförallt äldre telefonmodeller. Varken Arc, X10 eller en enda HTC har adaptrar än så länge.

På BMWs hemsida kan du kontrollera för vilka telefoner som det finns adaptrar.
ok...tackar för svaret.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Hittar ingenstans på BMW's hemsida där det finns info om specifika modeller. Det står bara att dom har snap in's för aktuella modeller från Apple, Motorola, Nokia, SE och BlackBerry.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Nu hittade jag något... Länk I och för sig för E70 men det ger väl en fingervisning om modeller. Dokumentet är från oktober 2010.

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Då är ju nästa fråga, är själva adaptern unik för en viss modellserie eller en som suttit i en E90 passa en E60?

___
//Ulf
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Letade lite på eBay och det verkar vara samma snap in till de flesta modellserierna. Fanns ett par till min BlackBerry, både nya och begagnade, så jag slog till på en begagnad i "nyskick". Ska nog byta telefon till hösten så en bätte begagnad kändes som det vettigaste. Inkl frakt hamnade det på strax över 500kr vilket ungefär är halva priset mit en ny på BMW i Sverige.

Fanns en tysk BMW-handlare på eBay som sålde nya för 75€ + frakt...

___
//Ulf
Ri
21
Rico01
F33 430i -17
Ulf, Länk

Navigera till "kompatibiltetstest" så får du fram vad som finns för olika telefonmodeller och hur väl de fungerar med BT (förutom om det finns en adapter).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.