AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.262

M3 vs Mustang

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Precis som Corvetten har Mustangen förbättrats en hel del de senaste åren. Den nya modellen kan till och med svänga! I detta amerikanska (ta det med en nypa salt) test kör den jämt med M3 på bana.

Länk

Rakt fram har ju amerikanska bilar kunnat åka tidigare: Länk

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Hittade även testet på youtube: Länk
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kom att tänka på detta test. På slutet testas en Roush Mustang med 410hp jämfört med en orginal GT500. Finns en del att fila på än för amerikanarna ;)Länk
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Haha...skön kommentar av Clarksson i slutet av inslaget.

Det var dock den gamla modellen 2009 så dom har ju filat en hel del till den nya 2011 som jag länkade till. Ny motor, ny styrning, nytt chassi.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Aha, erkänner att jag är dåligt påläst om Mustangerna ;) Kanske inte är lika lätt att chassitrimma de senaste då.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Den är ju lite svampig fortfarande (jmf med M3) men skall ha riktigt bra balans och som sagt, den kör ju jämnt med M3 på bana.
Corvetten har ju iförsig piskat m3 på bana sen c6an kom=)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Och inredningarna i båda amerikanerna är fortfarande lika gräsligt plastbilligt fula och matchar inte utsidan på långa vägar.
LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Jo, visst är dom plastiga, men Mustangens retroinspirerade insida tycker jag är riktigt snygg. Sedan skiljer det ju en del i pris, en ny Mustang med lite extra utrustning från fabrik (brembo-bromsar tex) får du för runt 400' och en M3 går lös på minst det dubbla.
Eftersom Camaro nu gör comeback i Sverige känns det läge att ta med den i ekvationen - inte minst med tanke på den aggressiva prissättningen med 377k för en rätt välutrustad SS.

Länk

Länk
Jag älskar Mustang, åtminstone vissa årsmodeller. :-)

Skönt att de är på rätt spår igen.
Hade inte senare modeller av Camaro det här systemet att den ibland bara går på fyra cylindrar? En oerhörd nackdel i så fall. ;-)
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Så har väl amerikanska V8or fungerade ända sedan 60-talet, med den skillnaden att då kunde de gå på olika antal cylindrar ÄVEN när föraren VILLE att den skulle gå på 8. :)

Sorry, kunde inte låta bli...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.