|
|
|
|---|---|
|
Nu ska Camaro officiellt tas in i Sverige. Personligen tycker jag det är den trevligaste av de amerikanska retro-muskelbilarna. Paketet får väl ses som tämligen lockande, för samma pris som en BMW 325 coupe med något paket så får man en Camaro SS V8 med 440 hästar och det mesta man behöver i utrustning inkl 20"-fälgar. 3 år nybilsgaranti, 3 år assistans, 5 års rostskydd. En trevlig andrabil kanske? | |
|
Länk ___ //Ulf |
|
|
Länk ___ //Ulf |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Bara ett fel "General Mistakes" annars rätt tuff. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
Den har "vänsterfilsrespekt" den fronten helt klart. Får väl hoppas att man får upp den i backspegeln någon gång, så man får se den i verkligheten. |
|
|
Otroligt läcker vagn. |
|
| Inte vacker, men brutal! Manlig! | |
| En SS för 377k måste vara en rätt ok prissättning väl? | |
|
Nu är ju jag lite partisk. Camaron är snygg, men precis som Motortrend skulle jag ta Mustangen alla dagar i veckan...;) Länk |
|
| Camaron är riktigt snygg men är inte nya Dodge Chalanger snyggare. Men man får ju tyvär inte samma prestanda i hemin. | |
|
Ojoj, hur fan skriver man.... Challenger, ska det så klart stå. |
|
| helt ok pris med tanke på vad de firmor som importerar bilar från usa tar..har sett bilder på europa-camaron och med de nya eu-reglerna så har man gjort om speglarna och de e riktigt fula men bilen i sig är rätt tuff | |
| **Stefan**; inte samma prestanda i HEMI:n, hur menar du då? En "äldre" Challenger SRT-8 har 425 kusar och nya 6.4 HEMI:n har 475. | |
|
Hur är det med utrymme i baksätet för Mustang, Camaro och Challenger? Mustang vet jag är väldigt trång, hur är det med övriga? Alla tre bör egentligen ses som tvåsitsiga? |
|
| Det är inte gjort för fullvuxna män, så mycket kan jag intyga. :) | |
|
C.Ek: Jag trodde det "bara" var 375hk i 6,1an och att det hade kommit en 6,4 har jag missat helt. Men den är hur som helst snyggare ialf. |
|
|
Baksätet är väldigt trångt i Camaron. Jag är 184 cm och jag kan inte sitta upprätt där bak. Men å andra sidan så kör jag oftast min egen bil =) Dottern får jättebra plats i baksätet. //Erik |
|
|
Då drar jag slutsatsen att Mustang, Camaro och Challenger bör ses som tvåsitsiga, möjligtvis undantaget mindre barn i baksätet. I tex en M3a får man ju ändå plats i baksätet även som vuxen och det finns fortfarande hyfsat med plats för bagage. Länk Därför kan man också tycka att jämförelser mellan M3 och dessa bilar är tveksamma, visst kan man jämföra prestandan men M3 är inte en tvåsitsig sportbil utan betydligt mera allround än så (vilket man också får betala för). |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.