|
|
|
|---|---|
|
Jag har en Audi A6 3.0 tdi som jag trivs ganska bra med förutom att kvaliteten är måttlig i bästa fall. Just nu står den med växellådsrenovering och efter det åker den ut på annons. Nu är problemet vad jag ska välja för bil istället. Jag har vissa krav och tänkte speca upp dom här: - Storlek 5-serie - Kombi eller eventuellt suv. - 4WD - Diesel - Automatlåda - Helst inte mer än 250.000 kr Dessutom ska bilen vara den nyaste karossen, dvs BMW e61 går bort. Jag hade helst velat ha nya femman men den spräcker budget med bred marginal. Likaså X5. Vad skulle ni valt och vad finns det för alternativ? Jag har en förhandsfavorit men jag spar med den ett tag. Flåklypa | |
|
Volvo V70II? ;) Då får du senaste karossen iaf! Mvh/ Niclas |
|
|
Ford Mondeo, VW passat har precis kommit i ny generation så där är du väl förmodligen stekt. På SUV-fronten: Volvo XC90. Jag tror det hade varit klokt att se en generation bort. Jag hade hellre tagit en E61 än en ny Passat / Mondeo eller XC90... |
|
| Subary Legacy den senaste karossen?! | |
| Peugeot 508 | |
|
Håller med Marin, en Outback med boxerdiesel skulle jag fundera på. Genomseriös bil med solitt andrahandsvärde. Men finns den med automat? |
|
Terry N |
Ja, det finns med auto. Betyligare roligare och bättre vinterbil (om man är ute efter det) än en v70, sticker ut lite också, v70 är som att äta medwurst hela veckan, outback äter man rejäla skogshuggarmackor med riktig bratwurst till frukost. Grannen fick dra loss mig med sin subaru förra vintern när jag körde 330 touring med odubbat, han gjorde det med glädje, han skulle kunna sköta plogningen i området - så bra är den. |
Terry N |
rättar mig själv, ej automat på dieseln tyvärr. |
| Titta på Peugeot 508 GT versionen, den känns och går bra och du får väldigt mycket utr för pengarna! | |
| Om E61 går bort och nya 5:an spräcker budgeten och du vill ha en kombi och en BMW då är det E91 som gäller. :) | |
| ...annars Chrysler 300C Touring är fina. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.