|
|
|
|---|---|
|
Kanske inte alltid billigare, men utbudet är ju, låt säga...bra :-) I vilket fall, jag beställde en komplett uppsättning däck+fälg från www.streetdreams.org Sedan tog jag frakten via www.nordtrafik.se där man snabbt kan göra en kostnadskalkyl inkl ALLA avgifter klart i Sverige. Man betalar per volym, så uppger man hjulens dimensioner (tänk på att ta bredden x 4) när man gör kalkylen så stämmer det ganska bra . Själv lade jag på några centimeter extra. Fördelar: Bra service på streetdreams, väldigt måna om att det skulle bli rätt Pris är på hemsidan är komplett med montering av däck (om man köpt några), bultar och eventuella navringar. Inga konstiga dolda avgifter. Betalningen gjorde jag via banköverföring (kostade 40:- via Handelsbanken) Fri frakt från Streetdreams till Nordtrafiks terminal (Båda ligger i Houston) Nordtrafik sköter allt pappersarbete med tullen. Nackdel: Kan ta tiiid om man har otur. Men i mitt fall tog det ca två månader innan jag kunde hämta ut dem. Som sagt, bara ett tips nu när dollarn är låg :-) | |
| Eller så kan man köpa på ebay. Det gjorde jag i vintras. En uppsättning 20". Frakten gick på $250 samt värdet på fälgarna skrev säljaren ner till hälften. Tog 3-4 veckor så var de hemma. | |
| Ebay funkar oxå :-) Hittade dock inte det jag ville ha där! :-( Frakten gick för övrigt på 1250:- med Nordtrafik. Ett varningens finger med att skriva ned värdet på saker. FInns risk att tullen inte går på det värdet. Har själv råkat ut för det. | |
| Själv handlar jag fälgar på ebay från England. Slipper tull å andra avgifter och frakten går på mellan 600-1000 kr beroende på firma. | |
| snabb leverans också. upp till 5 dagar | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.