|
|
|
|---|---|
|
Har en e46 330d med automatlåda, den har nu gått över 20 000mil och jag vill byta växellådsoljan. Enligt bmw ska det aldrig bytas men de säger det bara för att hålla ner ägarkostnaderna oljan kan inte vara bra efter så många mil. Har kollat upp att jag har en GM låda med livstidsolja (grön dekal) Schmiedmann säljer filter-kit till dessa automatlådor med nya skruvar och packning. De säljer dock endast 20L dunkar med rätt olja (Dexaco ETL 7045E) Det är alltså Bmw original olja. Är det någon annan i stockholmsområdet som är sugen på att byta oljan, så kunde vi dela på en dunk. Den kostar 1431 kr (72kr litern) Jag vet inte exakt hur mycket en låda sväljer men antar att det räcker till 3 lådor. (2 lådor minst) Det ska stå 83220026922 på dekalen på växellådan, den har dock blivit utbytt av bmw och bytesoljan har artikel nr 83220403248. Någon som är intresserad? Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! | |
|
Ingen som är intresserad? Kan eventuellt få 10-20% rabatt på oljan om jag beställer nu. Har också tillgång till verkstad med lyft. Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
|
Nu har jag beställt oljan, bara höra av er i tråden eller skicka pm om intresserad av en skvätt. Det blev 10% rabatt på oljan. Kan som sagt hjälpa till med bytet. Kör miljövänligt - kör BMW diesel!!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.