|
|
|
|---|---|
|
Från bakvagnen hörs ett högt knakande/knirrande ljud när jag kör över ojämnheter. Rakt fram på jämn mark hörs inget. Nån som känner igen det? Jag har lite svårt att lokalisera varifrån det kommer men är rätt säker på att det är nedre bärarmen. Jag gissar att det kan vara nr 3 som är boven i det hela Länk Jag har sökt i forumet men det verkar inte finnas någon som råkat ut för detta. Nån som känner till att 1-serien kan ha knakande bakvagn??? Bilen har rullat 9200mil | |
|
Har hört av en person där bussningarna i en av armarna var utsliten. Dock så kör han bokstavligen fleratimmarspass på bana minst 5ggr. per år. Med R-däck... Antigen så har nån råkat köra i en djup ojämnhet eller kört mot en trottoarkant, eller så har det varit ett mindre kvalitetsproblem på just den armen som utvecklat sig under tiden... om det nu är armens bussning som det är fel på (låter som det). |
|
|
Hade exakt samma fel på min, någon av de två nedre bussningarna bak orsakade fenomenet, gick inte att höra var de kom ifrån då ljudet vandrade iväg, verkstaden sa att den var tvungen att bytas då det är metall/gummi bussningar och smörjning hjälper oftast inte, då det är inifrån bussningen där ljudet kommer ifrån, går inte få in nåt där verkstan bytte det snabbt och smidigt en eftermiddag, kostade mig 1100:- med felsökning, material och arbete, med kvitto och allt givetvis Om du kan själv så går det givetvis att pressa ut bussningen och göra allt själv, bussningen kostar runt 200 :- Länk tror det var nummer 2 som byttes på min |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.