|
|
|
|---|---|
| Ja nu har jag snart blivit tokig på ett ljud klonk höger fram under fötterna . Det klonkar till lite gran när man åker iväg och man bromsar lätt. Har bytt alla stag utom yttrestyrled för 1 år sedan.. Väldigt frustrerande.. Tips motages varmt vad det kan vara. Ljudet är ett klonk mettalljud. Låter ej när man gungar på bilen. Mvh Owe | |
| Fjäderbenslagringen eller glappa glidpinnar i bromsoket kanske? | |
| ja men jag har även märkt att det klonkar när man svänger till vänster.. | |
|
Försvann ljudet när du bytte alla stag förra året eller har det varit kvar hela tiden? Jag hade ett liknande ljud när jag styrde åt eyy håll. Hade bytt bärarmar innan och det visade sig att han som bytte det hade missat att dra bultarna vid bussningarna. mvh. Lasse ## Köra BMW 7'a, det är livskvalité ## |
|
| jo dom sitter kollade det idag. Men när man ruckar på hjulen så ser det ut som mittre hela stora staget till styrningen flexar lite grann. kanske det är dom bussningarna som börjar bli slut och det även kluckar när man bromsar och svänger vänster. | |
|
Om frågan gäller en E38 så kan jag bidraga med att styrlederna är slitagevara - jag har bytt hela rasket två gånger hittils med över 26,000 mil på mätaren nu. Och jag kör bara med Lemförder. Jag menar nr 10, 11 och 12 här: Länk i synnerhet de inre lederna ger sig först vad det verkar. Anders-72: Mycket bra tips betr glappa glidpinnar f. bromsok - skulle kunna vara vad jag irriteras lite av för närvarande. |
|
| Ja ska byta glidpinnar med nu till veckan och så är det beställt ett mittre styrlänkage på e bay. Något billigare där.... tack för bra respons hittils.Owe | |
| jaha då blev felet åtgärdat i helgen. det var övre fjäderbenslagringen som var slut i lilla plastlagret som gav ljud ifrån sig. Bra att veta för andra när man går bet. kostade bara 90 kr st på bmw och 2 timmars jobb av min dag. Tack för all respons. Mvh Owe | |
|
Kan du beskriva vilken del du bytte, sitter med liknande oljud och skulle vilja se om det hjälper... Någon del här? Länk Kör helst Ferrari 355 |
|
| Jo visst. Del 1 och 9 . mvh owe | |
|
Tusen tack Owe :-) Kör helst Ferrari 355 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.