|
|
|
|---|---|
|
Tjena! Såg idag att någon har snott mitt huvemblem när jag var på jobb i Bjärred. Några 2-3mm märken efter en mejsel eller dyl. syns också. Vettifan vad det är för pack som snor ett emblem från en 10 år gammal medelmåttig 525 e39? Nåja, var inne på Schmiedmann och letade efter nytt men de hade inte, var kan jag hitta nytt? | |
|
BMW eller Ebay, men det finns på Schmeidmann också. Kanske bara deras egna men i alla fall ;-) Mvh ChristoferB |
|
|
Länk Produktnummer: 51-14-8-132-375 |
|
|
Köp på ebay.co.uk Jag köpte två huvemblem för mindre än en hundring inklusive frakt. Välj en säljare i England, det brukar gå fortast att få grejorna då. Typ den här killen, även om han är några tior dyrare än den jag beställde ifrån: Länk |
|
| I Bjärred??? Borde ju vara kommunen med minst odds för sådant :) Var det möjligtvis på Rektorsvägen? Såg att du var ställningsbyggare och grannen hade sådant runt huset idag när jag kom hem efter jobbet. | |
|
hej kolla på tradera där finns till både ratt fälg och huv . mvh max |
|
|
crli9194: Japp jag är ställningsbyggare på Lobovägen i Bjärred, där NCC renoverar hus och vi täcker in med tak och plastväggar. Bjärred är ju inte den fattigaste kommunen i Skåne så lite förvånad blir man :) darkus: Tack för länk, jag tittade nog lite galet :) |
|
| Lobovägen, ok ja då lär du ha att göra ett tag till med tanke på hur många fuktskadade hus NCC har byggt där :) Tvärs över "stora" vägen så har du Bjärehovsområdet med lägenheter där det möjligtvis kan bo personer som skulle kunna ha stulit ditt emblem. Annars är frågan ifall det inte är några spolingar bara på väg hem från skolan. Resten av invånarna i Bjärred skulle nog hellre köpa ett nytt emblem nämligen än att stjäla från någon annan. | |
| Öpöp, Lomma kommun, inte Bjärreds kommun! | |
|
crli9194: Ja vi har byggt ställning på 15 hus där, ska börja på det sista på måndag, sen drar vi till Bunkeflo där det är fler hus av samma typ. Japp, tror mycket väl det kan vara snorungar som bara hittar på hyss också :) Lus: Så sant, så sant, mitt fel :) |
|
|
kan vara snorungar som bara hittar på hyss också :) Och säljer dem på ebay... //Lasse |
|
|
Kostar 320 kr på BMW. Blir grymt snyggt:) |
|
|
Tjena! Tänkte slippa skapa ny tråd å fylla upp forumet: Nu har mitt emblem kommit. Jag har hittat mycket info om hur man tar bort huvemblemet, men dock inget om hur man monterar? Märket har ju 2 "pluppar" på baksidan men det är ingen harpunfattning på dem? Ska man silikona eller limma eller nåt annat? Tacksam för svar! |
|
| När jag beställde nya från ebay så använde jag gummiplupparna som satt kvar från det gamla emblemet. Annars kan jag tänka mig att silikon funkar lika bra om inte bättre. Man vill ju inte ha in vatten innanför huven. | |
|
"Gummiplupparna" sitter i huven och ingen annan stans! Silikon har man i badrum o inte på en bil... Bussningarna har nr 51141807495 och syns på bild här: Länk Nummer 15 i listan... /Magnus, BMW CS # 07317 Den Gröne: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.