AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.137

Softclose slutat funka bagagelucka e39

Idag skulle jag lasta lite och va inne i källaren ensväng när jag hade luckan öppen, under den tiden hade det börjat spöregna vilket gjorde att det samlades ca 1 liter runt regskylten och nu fungerar inte softclose funktionen längre (När man slänger igen luckan ska den dra in babageluckan sista biten så att säga vilket den inte gör längre utan den snurrar och fungerar då man öppnar men inte när man stänger. Den indikerar heller inte längre att luckan bak är öppen som den gjort förr vilket är problemet till att softclosen inte funkar antar jag men undrar var sitter kontakten som skickar signal om att bagaeluckan är öppen ? Sitter den i låskistan bak ?

Gäller en e39 touring 2002
Visa användare
251
Jorsten
540ia M sport -01
Låter som det sitter i låskistan då den inte indikerar på att luckan är öppen. Är nog mikrobrytaren i den som fått spunk.
Visa användare
10.321
Anders-72
525i Touring -01
Kolla om det sitter plastpluggar i dräneringshålen längst ner på luckan. Vet inte vad dom gör för nytta, men jag har pillat bort den ena då det stannade vatten i luckan. BMW - badsugna småfåglars favoritbil ;)
Nu är det löst. Plockade bort låskistan och kontakten till centrallåsmotorn hade fått sig en dusch efter lite slipning och kontakt sprej funkar den klockrent :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.