|
|
|
|---|---|
|
Jahopp då var det även dax för kopplingen som verkar kastat in handuken.. Kör jag och kickar till koppligen så slirar den på lammel:( (luktar dock inga lameller?) så nu till min fråga den billigaste koppling jag hittar är hos schinderman är den något att ha? Behövs det några speciella verktyg för att byta den? T ex för att centrera lammelen eller går det på ngt annat vis? Går det att följa guiden här på autopower som gäller e36 eller är det helt olikt? Gärna andra tips är välkommna! Är extremt tacksam för svar! MVH Alexander | |
| Ska själv köpa på schmiedmann. Vad jag hört är det stor torx som behövs för att lossa lådan. Själva monteringen ska den vara själv justerande. Tror nog att man kan följa mekar tipset som finns till E36 här. Meddela gärna när du gjort det och vad för verktyg osv du behövt/gjort vid ditt kopplingsbyte. Själv tacksam för alla tips. | |
![]() 13.405 323i E30 -85 track day car
120i E87 -06 BMWCS #10072 @bmwslangen (Instagram) |
Jag vill minnas att kopplingen på en E46:a är av typen SAC (dvs självjusterande) och således behöver du ett specialverktyg för just dessa SAC kopplingar. Se denna TIS Länk Samt sid 6 i denna katalogen Länk |
|
Jaså? Så det är inget man kan göra själv utan dessa special verktyg? Någon som kan bekräfta detta? Mvh Alexander |
|
| Håller på att lossa lådan nu! men kommer inte åt dom översta skruvarna till växellådan:(? ngn som har något tips?` | |
|
Enligt mekartipset till E36:an så har han skrivit för att komma åt montera av insuget. Trångt. Du hittar det tipset här på Autopower. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| okej de e ju en hel del jobb med det, skriver en ny tråd om detta å hoppas på annan lösning! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.