AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.407

Hjälp! Problem med cab e36.

jo
2
jonas_u
Bmw 328 cab -96
Har sökt med ljus och lykta i detta och ett gäng andra forum men har ej hittat det felet som jag upplever på min 328 cab -96.

Jag kan varken cabba upp eller ner utan att kraftigt hjälpa till. Krävs alltså 2 personer då en trycker och den andra drar i cabben.

I samband med detta så låter det som att ena cabmotorn kuggar ur vid upp och nedcabbning. Likt ljudet när man växlar utan att koppla. Så länge jag håller knappen inne så låter det, högt och tydligt.

Någon som har en idé?

Tack på förhand
Dj
134
Djabag
330 Ci Cab 2002 Såld
118d 2009 Inbytt i Tyskland
E61 530d Xdrive 2009 Såld
X1 2.8 (N52B30) Xdrive 2010

BMW K1300GT -09
Jag vet inte hur det är konstruerat på din bil, men jag hade liknande problem med min e46 cab. Det visade sig vara ett nylondrev på cabmotorn som var utslitet (inte helt ovanligt fel tydligen)

5000 spänn hos BMW, så var det problemet löst !!

Om jag har förstått rätt så är hela cabmekanismen känslig om den kommer ur synk, då kan ytligare saker gå sönder. Jag kände att detta är inget man pillar med själv. Det är också tyvärr så att inte alla BMW verkstäder har någon som är duktig på cabbarna.

jo
2
jonas_u
Bmw 328 cab -96
Liten uppdatering.

Kugghjulen i cabmotorn (för suflett) är lite slitna och det räcker för att den skall slira över på kuggarna.. Skall imorgon testa en eventuell (tillfällig i värsta fall) lösning.

Jag har plockat ut kugghjulet från cabmotorn (den för sufletten) och skall byta den med motsvarande som sitter i motorn för luckan då kugghjulen är likadana. Skillnaden är att den för luckan jobbar mycket mindre..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.