|
|
|
|---|---|
|
Jag undrar vad ni har för premier på era 535d bilar. Själv så går min "prova-på" ut nästa månad och jag fick hem premien hem idag....25.300 kr! Helt sinnessjukt att ta betalt dessa enorma summor för att försäkra en personbil. Det roligaste av allt är ändå baksidan av premien där det står bonusklass 9 av 9 på samtliga hahaha Vilken jävla bonusklass när man får premie på 25.300 kr. En enkel sökning på Compricer.se gav mig en premie på 12.000 kr för helförsäkring. Man tackar... | |
|
Hej Herr Bayer, tror du kommer ner på cirka 6-10.000,-/år beroende på körsträcka, ort och ålder om du gör din läxa och ringer runt lite. Jag brukar nästan alltid gå på Länsförsäkringar men just nu har jag på min 535d F11 Mecano samt trafiken på Sveland. /Anders |
|
|
det är många som kör på mecano är det något nytt? |
|
|
Länk här finns en länk att kolla. De försäkrar som man säger "dyrare" bilar och inga försäkringstagare under 25 år. Första bilen jag har hos dem. /Anders |
|
|
Tack Anders! Fick ett betydligt mycket lägre premie än BMW Original men även billigare än vad Compricer gav mig. Är du nöjd med dem? Sveland kommer inte på tal för dem har jag haft och dem har enbart strulat. Dessutom kammar jag inte hem några bra försäkringspremier hos dem :) Tack för tipset om Mecano |
|
| jag betalade ca 10 000 på min förra 535d. | |
|
Tänk på att första budet från BMW Orginal försäkringar oftast är helt taget ur luften, jag fick själv ett pris på 5400 kr i halvåret på min 320d när Prova-på försäkringen gick ut i början på denna månad, efter jag ringde och pratade med dem sjönk premien istället till 4400 kr per helår för samma försäkring, dvs mindre än halva summan. Jag kommer ihåg att det var något liknande på min förra 120d. Dessutom får man 10% rabatt som BMW CS medlem så för min del har inget annat bolag kunnat matcha deras premier. BMW CS #5139 |
|
|
Ang Mecano så har ni väl koll på att den inte omfattar trafikförsäkring!? På E61:an har jag BMW Originalförsäkring, snart förfallodag. Kollade Mecano, men när jag lägger på ca 2 000:- för trafik så blev den dyrare än min befintliga försäkring. För att jag ska välja att byta till en billig försäkring så måste den vara bra mycket billigare om det ska vara aktuellt för min del. Jag hoppas (och tror..?) att BMW Originalförsäkring är en bra produkt den dag jag behöver den... Men jag ska ta J.L på orden och slå en signal för en förhandling om min befintliga försäkring. (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
För skojs skull så kollade jag vad en 535dAT -08 skulle kosta på BMW Originalförsäkring och hamnade på 5600kr/år. Helförsäkring, 1000 mil, Stor Bilextra, självriskt 4000kr och BMWCS-rabatt avräknad. För motsvarande försäkring på min 550 betalar jag 6900kr/år. Testade även Mecano men får ett meddelande att dom inte försäkrar bilar som är värda under 300'. Bilen jag tog regnummer ifrån är annonserad för 389'. ___ //Ulf |
|
|
Ulf530: Hur kan du få ett premieförslag för din E61 -06 när dom anser att både en 535dAT -08 och en 550iAT -08 är för billiga bilar för dom att hantera? ___ //Ulf |
|
|
Nä jag köper inget av det som sagts om BMW Originalförsäkring. Först försöker dem med en skrämmande premie för att sen putsa till siffrorna lite. Men det putsas alldeles FÖR lite med tanke på att konkurrenterna är hälften så dyra. Svårt val. Tror inte heller BMW Originalförsäkring är något speciellt som gör mitt bilägande tryggare för dem allra flesta har mer eller mindre samma typ av avtal. Med undantagsfall finns det bolag där dem tar hand om bilen och lagar den med hjälp av begagnade delar, men sånt kommer inte ens på tal. Jag är 32 år, bor i Göteborg, kör 1500-2000mil per år och har garage, ändå får man premie på 25.000 kr, de e fan inte klokt. Bonus 9 av 9 på allt också. Vad gäller Mecano så ingår inte trafik, men lägg till trafikförsäkring som kostar runt 2000-3000 kr så blev dem ännu billigare. Sen att det ska finnas krav på att bilen ska kosta över 300.000 kr framgick inget, däremot en fråga om den överskrider 1 miljon i värde. Tack i alla fall för feedback, det blev Mecano till slut för 9000 kr. |
|
|
Herr Bayer: Jag har aldrig stött på att BMW originalförs först skickat en orimlig premie och sedan justerat den nedåt. Man kan ju kolla upp priserna på nätet och bara välja regnr från en likvärdig bil om man redan har försäkring där. Har däremot upplevt att det premieförslag man får efter prova-på-försäkringen i IF (tillsammans med Blocketgarantin) är lite högre än vad det kunde vara. Där fick jag sänkt med en 20% när jag ringde in. På Mecanos sida när jag knappade in regnummer från en sv-såld 535dAT -08 och min egen 550iAT -08 så försökte den söka efter premie men återkom med svaret att dom inte försäkrar biar vars värde understiger 300' kr. ___ //Ulf |
|
|
Jag har bara haft Mecano på min nuvarande bil som jag köpte 31 mars, så jag kan inte svara om de är bra eller ej. Jag vill bara svara på en aktuell premie på den bil som Herr Bayer frågade efter. Jag skrev också att Trafik ej ingår och att jag tecknat den i annat bolag. Vad avser BMW Originalförsäkringar så gillar jag inte riktigt deras upplägg. När man köper bilen gratis tre mån, sen ökar det trappvis till att efter 6-12 månader få förslag på en orimligt hög premie som Herr Bayer skriver. Det är tyvärr inte alla bilägare som är företagna och dels börjar förhandla om en given premie eller alternativt ringer runt till andra bolag för att jämföra. Gillar inte överhuvudtaget företag som anger en form av "bruttopris" som det sen går att förhandla ner till 50% som nån angav ovan. Vad är detta för seriösitet??? Det gör ju att trovärdigheten försvinner enligt min uppfattning. Varför hade man inte från början kunnat ge ex. vis J.L den premien som han slutligen fick??? Tycker det är otroligt dålig och låg nivå ärligt talat! Man blåser ju alla som inte förhandlar som J.L. gjorde. Erfarenhetsmässigt har jag alltid varit supernöjd med Länsförsäkringar, vid de få skadetillfällen som jag haft under åren. /Anders |
|
|
fick detta svar på mecano: Pris Du får inget pris på din bil online. Vi kan tyvärr inte erbjuda försäkringar på bilar vars värde understiger 300 000 SEK. Om du ändå har frågor till oss är du välkommen att kontakta Mecanos kundtjänst på telefon 0200 - 21 00 88. (ERR300KKR) mmm.. jag har en svensksåld m3 -08 4000 mil fullutrustad |
|
|
Ok, det verkar alltså som alla orimliga premieförslag kommer i samband med att Prova-på försäkringar övergår till vanliga. Som Anders skriver så fångar dom förmodligen ett antal kunder som bara betalar det föreslagna. Till dom som är missnöjda och ringer så kan dom rabattera premien och i många fall föra så att den kunden känner sig nöjd. Håller med om att denna affärsmodell inte är speciellt seriös. Intressant hade ju varit om Herr Bayer hittar regnumert på en likadan bil som han har och går in på BMW Originalförsäkringars hemsida och får ett premieförslag. Det man får där är ju deras "normala" premie så det skulle ju ge oss en bekräftelse på deras affärsupplägg när det gäller prova-på... ___ //Ulf |
|
|
Slog Meccano på datan svar: Du får inget pris på din bil online. Vi kan tyvärr inte erbjuda försäkringar på bilar vars värde understiger 300 000 SEK.:)))) Ny 535iAT värd under 300k lol! |
|
|
Jag fick ett premieförslag från Mecaono på min gamla E61 530XD -06 (jag får väl känna mig lite smickrad om de värderar den till över 300´...). Men om jag lägger på kostnaden för trafiksförsäkring så blir Mecano dyrare för mig. BMW Orig försäkring; med premie för kommande år 9400 helår (oförhandlad...), helförs inkl vagnskada med självrisk 4000 och inkl ingen självrisk djurkollision. Jag har kollat några andra bolag men för mig skiljer det inte tillräckligt mycket för att jag ska bli motiverad att byta. För E34:an, MC:n, mm, har jag Moderna Försäkringar. (Någon annan som har en E34 med en ägare?) |
|
|
Normalt sett när man får en "prova på" försäkring brukar bolagen lägga på ett par % när försäkringen förnyas.. Och att BMW originalförsäkring är dyra måste jag hålla med om. På min förra E46 320iT fick jag hem ett försäkringsbrev & halvårsfaktura på 11.000 när prova på tiden gick ut... Tack och hej, för mig blev det Folksam för 12.000/år istället. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.