|
|
|
|---|---|
|
Tja! Parkeringsljuset på vänster sida har helt plötsligt slutat att lysa. Lampan är inte paj och inga säkringar har gått. Känns som att det inte kommer nå ström fram till parkl. Halvljus och helljus funkar liksom.... | |
|
Bara till att plocka fram voltmätaren och mäta spänningen. |
|
| kollade nyss. Det kommer ingen ström fram till lampan. Alltså givar-kabeln ger ingen kräm..... Vad ska jag göra? Jag har besiktning på fredag dessutom... | |
| Funkar blinkersen bra och hade du blinkersspaken i neutralläge när du kollade p-ljuset? | |
| Allting lyser utom ett av parkeringsljusen. Lampan är inte trasig utan det kommer ingen ström fram dit :S | |
| Funkar blinkersen bra och hade du blinkersspaken i neutralläge när du kollade p-ljuset? :) | |
| Får du inga övriga 2or så får du bara en 1a på parkeringsljuset. | |
|
Ja jag hade blinkersspaken i neutralt läge. Och ja blinkersen funkar bra :) Man vill ju inte gärna plocka isär lyktan heller då jag nyss gjorde en ljusinställning på firma...... |
|
| Lyktan skall du inte behöva ta isär om du ändå inte har någon spänning vid anslutningen. En quick-fix skulle ju kunna vara en tillfällig kabel från andra sidans p-ljus. Det borde funka tack vare låg effekt och avsaknad av ljusmodul. | |
| Jag tog el från den fungerande sidan nu, så det lyser på båda sidorna. Kör så igenom besiktningen så tar jag isär skiten efter. Funderar även på att köpa oneblocks. Tror ni att felet jag har nu kan påverka nya lyktor? Problemet borde ju sitta i strålkastarna jag har på nu? | |
| Hade du inte mätt spänningen i kontaktstycket? Har du inte spänning i det är en fotogenlampa det enda du kan få att lysa där ;) | |
| Nej nej nu har den här disskusionen ballat ur x) Jag har spänning i den stora runda kontakten in i själva insatsen. Men den lilla gråa ström kabeln som går till parkeringsljuset är helt död. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.