|
|
|
|---|---|
| Har en 320i av senare modell i familjen, där tändspolarna gått sönder mer en gång om man säger så. Förra gången var det för 2 månaders sedan och i dag var det dags igen. Röd och gul lampa! Detta kostar med arbete nästan 1500:- varje gång det händer. Detta är ju ett känt fel och man undrar ju varför det inte händer något! Om jag föstått det rätt så sitter dessa på mer en bara 320i eller? | |
| Det har funnits felaktiga tändspolar av fabrikatet Bremi redan -03 på M54-motorn bl.a. Dessa tror jag byttes kostnadsfritt mot Boschspolar. Kolla vad det står på dom. Kanske det är så att alla borde bytas. | |
|
Vet ej hur mycket arbete det är på en "modern" bil. På E39 är det löjligt enkelt att byta spolar. 440kr/st. Vilket märke har du haft på spolarna? Enligt BMWs egen info är det vissa serier (flera omgångar!) av Bremi-spolar som är kassa. Mina hörde INTE till någon av dessa serier men en spole blev iaf TOTALT kortsluten och eldade upp styrdonet = dyrt. Nu har jag sex Bosch-spolar... |
|
|
Det verkar vaken vara svårt och/eller tidskrävande att byta tändspolarna Länk mvh/ Anders |
|
|
Har varit inne och kollat där och visst verkar det enkelt att byta, problemet är ju alltid vilken utav dom som spökar. Det brukar ju ofta dyka upp under färd när motorn kommit upp i temp. Kanske bra att skaffa instrument för att kunna läsa och radera felkoder? Någon som har bra förslag på instrument till någorlunda rimliga pengar? PC funkar också men orkar inte hålla på med crackade koder osv, gärna färdig lösning. Tack på förhand! |
|
|
Om du bara vill ha nåt enkelt som inte kräver PC kan du köpa "nästan vilken som helst" OBDII code reader. Länk |
|
|
fick problem med spolar på min m3 02 cab när ja var på sem med den för ca 2 år, Sen efter 6-7mån så gick en till men det var Aldrig samma tändspole som gick kostade ca 320kr Bara att köpa o byta själv. |
|
| var får man tag i en tändspole för 320kr???? | |
|
För m3an på meca.se Men till 525an kostar dom 800-900kr |
|
|
Jag har 6st spolar som suttit på en 330 -01 till salu om någon är intresserad 070-4311578 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.