|
|
|
|---|---|
|
hej på er. jag e precis nybliven ägare till en BMW 525 Touring E34 och har fått lite problem. det kommer ingen värme i kupén. det kommer enbart lite värme längst fram vid rutan men ingen annanstans. kör man på fläkten för fullt så blåser det på rätt bra så det känns inte som att nåt skulle vara tätt iaf. jag har sökt på autopower och det enda jag kunde hitta här var att värmeventilerna skulle ha kärvat ihop. jag var ute och tittade lite på dessa och hade bilen igång så den kom upp i rätt temp så kände jag på alla slangar som gick till ventilerna och även dem som går in i kupén och alla slangar var varma både in och ut. så kände jag också att ventilerna klickade till i mellan åt så det kändes som att dem öppnar och stänger som dem skulle nu e det ju sommar i stort sett och man behöver kanske inte så mycket värme men på vintern e det ju aldrig fel. vore himla tacksam om nån vet vad man ska kolla eftersom jag precis e nybilen BMWägare så vet jag inte så mycket om dessa bilar än. mvh Fredrik | |
| Har du kollat om cirkulationspumpen för värmekretsen går? Pos 1:Länk | |
| hejsan. nej det har jag inte gjort. men eftersom alla slangar var varma så tänkte jag att den var cirkulation ändå. jag märkte också att när ventilerna öppnade och stängde så såg man att slangarna rörde på sig precis som att det var tryck i dem. men pumpen kanske kan vara kass iaf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.