AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.716

Rätt pris, nästan ny 320dAT eller 325dAT modell -10 eller -11?

xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Hej,

ska köpa en nästan ny 320dAT eller möjligtvis 325dAT, främst beroende på utrustning. Prioriterar bmw-handlare, ser visst mervärde i att köpa direkt därifrån då någon säljare tar ansvar för bilen.

Kravspecen är automat, välutrustad i allmänhet, skinn. Nav behöver jag inte.

Tycker priserna på bilar hos handlare skiljer sig lite väl mycket åt och behöver lite input på vad som är rätt pris. Nedan är mina objekt, om det inte dyker upp någon ny som köper jag en av dessa under veckan.

Favoriten
Länk
Saknar 18" hjul men annars perfekt, ligger dock för högt i pris jämfört med bilen nedan.

Länk
Saknar skinn men betydligt bättre deal än den ovan

Länk
Verkar mycket fin, all utrustning jag skulle vilja ha. Tyvärr privatannons med lösa leasing och "jobbet" sånt innebär. Lite lägre pris så är den dock högintressant.

Vad tycker ni som kan? Ge mig gärna uppskattade slutpriser på respektive bil. Tackar
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Sista bilen helt klart. Skulle kunna tippa på ett slutpris runt 370-375tkr

//Stefan

Mina bilar:Länk
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Den sista är ju bara sååå mycket mer attraktiv än de andra. Ring hans leasingbolag och hör hur rutinen ser ut för att lösa i förtid.

-------
//Lövet
xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Tack för inputen.

Generellt, är det värdelöst att köpa ny 3-serie nu när det kommer en ny modell om ett år?

Var och provkörde A4 allroad och 320da och blev totalt såld på hur mycket skönare bmw'n var. Helt annan känsla i både motor och precision.
mkk230
Varför köper du inte f11 eller f10 istället
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
För att de kostar 200.000kr till med samma utrustning kanske?

-------
//Lövet
xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Ja dels dyrare plus att 5-serie inte passar mig alls just nu...
mkk230
f10, diese, automat 8 stegs, met. helskinn svart dakota, sportratt, usb, comfortpkt, 390tkr
Xact: Jag har PM-at dig. Den sista länkade bilen är nämligen min.

/Anders
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Att köpa en såpass ny bil från en handlare ger dig knappast så mycket att det är värt 10-tusentals krono. Du har ju fabriksgaranti ett tag till på bilen.

Av de tre bilarna du länkade till så är den sista utan tvekan den intressantaste.

___
//Ulf
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Anders; du har bra känsla för hur bilar ska vara beskaffade:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Jag håller med övriga att Anders bil är den klart trevligaste bilen.

Sen måste jag passa på att vurma lite för just 325d. Om du inte har provat en sådan, så gör det! Även om det inte skiljer mer än ca. 20 hk på pappret, så är den upplevda skillnaden avsevärt större. Sen är ljudet lite trevligare än vad 320d förmedlar.

Mvh/ Niclas
xa
55
xact
BMW X5 G05 -19
Hej igen, tack för svaren. Har bara kört 320d och den överraskade, så jag antar att en 325d går riktigt bra.

Anders, tack för PM, jag hör av mig
Du är välkommen.

/Anders
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Lägger min röst på 325an, superfin!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.