|
|
|
|---|---|
|
Godmorgon, här kommer en nöt att knäcka. Köpten just en 750ial -89:a av en äldre herre som haft bilen i mer äm 10 år. Provade bilen den gick super bra. Betalade den ocj skulle åka hem med den, han köra mindre än 1 mil, sen tändes EML lampan. Provade starta om bilen men lampan gav sig inte. Satten batteriet på laddning över natten och provade på morgonen. Nu gick bilen som en dröm igen, senare under dagen startade jag den igen och då gick den i EML läget. Knackade på bensinpumpen, och bilen gick bra. Stannade och startade den igen, EML lyste. Knackade 50 gånger på bensimpumpen men bilen ville inte gå. Bytte batteri, samma problem. Ställde bilen på uppfarten över natten. Provade starta den i morse, nu går den som en klocka igen. Vad kan vara felet? Tack på förhand Peter | |
| Glömde en sak, en annan fråga någon kanske kan svara på, ASC är tokkänslig och blinkar för minsta lilla aceleration. Nån givare? | |
|
EML lampan tänds inte av paj soppapump så där är du helt fel ute. Men jag tror att gasspjällen kärvar och då kan inte elektroniken styra spjälen som önskat, och då får du EML flagg. Så smörja spjällaxlarna med WD40 så mycket du kommer åt utan att ta isär något (spraya in genom returfjädern också) och se om det hjälper. ASC problemet kanske hänger ihop med detta också. /Mats J |
|
|
tack för svaret. Har läst oändligt många inlägg om eml lampor nu. En sak som jag tycker är lite konstigt är att om bilen står över natten så går den alltid perfekt på morgonen. Ska prova att smörja dom ikväll, och om det inte hjälper ska en kompis plocka isär dem och rengöra allt. Jag tog lös slangen mellan lmm och spjällhusen och kände med fingarna på spjällen. Det högrabgår tyngre än det vänstra. Återkommer när jag provat detta Mvh Peter |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.