|
|
|
|---|---|
|
Hej, Har fått hugg på en E46:a cabriolet (320) som förefaller osannolikt billig = 4.200 euro (2-3.000 euro under "normalpris"). Har kontakt med säljaren som flyttat till Holland, men har bilen tyskregistrerad av skatteskäl. Har inte ringt honom än, men han ger ett mycket trovärdigt intryck via mejl. Han erbjuder sig att åka över till Tyskland för att visa mig bilen och ev. göra affär. Inga tekniska problem, ej krockskadad, skatt betald, etc, etc. Ingen förskottsbetalning begärd. Vad kan det finnas för lurt med detta? Hade du nappat? Tacksam för kloka synpunkter! | |
| Förresten: Jag begärde fax/scan på Farzeugbrief, men det ville han inte skicka ("I don't know your intentions..."). | |
|
Bilen finns inte och därför kan han inte skicka något Fahrzeugbrief. Han kommer vilja ha förskottsbetalning eller handpenning i ett senare mail om du fortsätter. Upplägget är identiskt med andra bedrägeriförsök sista åren. ------- //Lövet |
|
|
OK, du har nog rätt. Tack för svaret. / Mike |
|
|
På hans svar "I don't know your intensions" är det ju bara att svara att du vill få bekräftat att han äger bilen. Annars håller jag med ovanstående om att det luktar bedrägeri. ___ //Ulf |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.