|
|
|
|---|---|
|
tja. min Vevhusventilation har inte kladdat igen de kollade jag upp för bara en vecka sen. i princip all olja rann ut i avgas inom loppet av jag vet inte eftersom jag lallade på långsamt på 1200rpm efter grusväg. märkte att bilen började hosta lite och började kort efter höra ventilerna. stannade direkt och såg ingenting 1meter efter bilen. har inte en aning om hur länge jag körde så men säkert 1 kilometer. tog loss VV slangen på ventilkåpan och blåste i den, fyllde på fullt med olja och körde hem de sista 200 meter som var kvar. den går inte alls dåligt nu på nått sätt (inte innan heller vad jag märkte). inge vatten i oljan eller tvärt om. inget övertryck i kylsystemet osv osv. vet inte om den tage nå mer olja nu då jag kört 1 mil väldigt försiktigt och kollat nivån flera gånger. den började inte blåryka förens jag kommit ett par kilometer då den stått 2 timmar efter problemet uppkom. vad hände här egentligen? oljeavskiljaren som flippade? sprack toppen? vill den bara jävlas lite? BMW ownz | |
|
har plockat ner/ihop allt som har med vv att göra, och en av slangarna hade en lång reva i sig. den har tagit 0 olja på 5 hårda mil och allt annat verkar fullständigt normalt förutom 1 sak RÖK! ;) BMW ownz |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.