AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
770

byte till bmw 328 coupe e46

to
59
tomek13
BMW 335I LIMO
hej allihopa, kör just nu med en m3 cab -95 men tänkte byta till en e46 328 coupe -00 , den bmw:n har rullat lite över 20 000 mil och ser väldigt fin ut, är det något man ska titta på extra noga ? hur är prestandan ? väghållning etc, är det ett bra byte? tacksam för alla svar
Har du M3 idag så kommer du nog tycka den kan kännas lite tröttare. Själv är jag väldigt nöjd med min och tror du också kan bli nöjd. 20000 mil sa du! Då kan det börja bli dags för lite bussningsbyte. Min har gått 19000 och bussningarna är hela så, men de kändes mjuka. Har själv bytt till powerflex nu. Är väldigt nöjd med hur det blev. Ang mer du kan kolla är väl det vanliga med eventuell rost i bakskärmar osv. Försäkringskostnad för dig blir säkert positivt jämfört med M3. Service:arna är gjorda osv? Vill du även få upp lite mer kräm, så byt avgas och insug till 330:ins insug. Fick själv nästan 40 hk mer och vridet öka till 304 Nm. En kostnad på 6000:- för dessa 40 hk tyckte jag var helt acceptabelt och är väldigt nöjd med respons osv. Lycka till med den om du bestämmer dig för att köpa den.
Du kan kolla bänktestet här om du vill.
Länk

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Clintan: Dryga 16% i tapp från veven är optimistiskt räknat för att få en hög "beräknad effekt"...Oavsett så är 192 på bakdäcken bra, motsvarar knappa 220 på veven räknat på ett mer rimligt tapp om 12%...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.