|
|
|
|---|---|
|
Fälgarna är alltså 9x19" fram och 10x19" bak och sitter på min 730d -03. BMW orginal såklart. Bild: Länk Det finns någon liten kantstötning men annar i riktigt fint skick. Säljer dessa utan däck. Nu till frågan, hur mycket kan man begära för dessa? Har själv ingen aning, bara att de kan vara värda rätt mycket. | |
| Borde kanske tillägga att det även sitter lufttryckssensorer på dessa! | |
|
tror du kan begära runt 4000:- Däcken kostar ju ca 6000-8000 att köpa till så då har den som köpt hjulen för fyra betalat mellan 10 000 - 12 000:-. Det är inga ovanliga 19"are och däcktryckssensorer finns det gott om på e-bay att köpa. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Är du säker på att 9x19 och 10x19 Stjärneker 95 (ET24) är vanliga fälgar? Till vilka andra bilar än till 7-serie E65 finns dem? Hur som helst lät 1000kr/fälg för 19" BMW orginal i fint skick alldeles för billigt. Men du vet nog bättre. Hur som helst ska den möjlige köparen ska sätta dessa på sin 7-serie E38. Mina fälgar kommer att bygga 1,6cm utåt (org ET40), så vi får se om det rymms. |
|
|
Fälgarna är relativt vanliga på E65 men inte på andra modeller. Tror själv du kan få något mer än 4000kr. E38 har väl inte ET40? Finns väl inga original E38 som är så breda som 9 + 10 men med 9,5 bak så är det ET25. ___ //Ulf |
|
|
De finns bara till E65. Dock så leverarades många E65 med just dessa fälgar och de är inte svåra att få tag i om man vill ha en uppsättning sådana. Dyker upp med jämna mellanrum på blocket. E38 har inte ET40. Stjärneker 95 ryms och passar utmärkt, har sett många bilder på E38 med de fälgarna på. Sedan är det en fråga om tycke och smak om utseendet. Du får väl prova att sätta ut dem för vad du tycker är värt, kanske finns någon som väntar på en sådan uppsättning och är beredd att lägga mycket mer? Men eftersom du tycker 4000:- är lågt så har du ju en egen uppfattning om vad de är värda så kör på det och se. Alla uppsättningar stjärneker 95 har ET24 och är 9x19 och 10x19. Finns ingen annan kombination på dessa fälgar. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Herr GP: vet inte om det var min beskrivning av ET du kommenterade men för att förtydliga då det jag skrev var aningen oklart...Det finns inga så breda fälgar som standard till E38 utan den bredaste bakfälgen av någon modell är 9,5" och då med ET25. Har också sett E38:or med dessa fälgar så dom bör ju passa om man har rätt däckdimensioner. Kan gissa att E65 har något större däck, dvs större rullomkrets. ___ //Ulf |
|
|
Ulf: Jag kommenterade ET rent allmänt. Ja E65 har också vad jag minns något större däck bak. Jag tror att E65 ska ha 245/45/19 fram och 275/40/19 bak, Då borde E38:an rimligtvis ha 245/40/19 och 275/35/19 för att det ska bli bra på den? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.