|
|
|
|---|---|
|
Hur många olika sorts stolar monterades i E38? Även inställningsmöjligheter, el. Finns det E38 med massage? Jag har kollat på den här Länk vad är det för stolar? | |
|
Det sitter komfortstolar som var standard på E38 på bilen du länkar till. Massagefunktionen är tillval som kunde väljas till komfortstolarna vilket bilen i annonsen verkar ha enligt texten. (Off topic tycker jag att förrarstolen ser jäkligt slitet och skadat ut med tanke på mätarställningen. Svårt att se på bilderna men skinnet på de övriga platserna ser lite "trött" och skrynkligare/rynkigare än normalt, kanske brist på lädervård?) Min har gått 14500 och förrarstolen och resten av inredningen är inte långt från nyskick i jämförelse.) Vad gäller andra stolar till E38 så är det vanligaste komfortstolar (utan massage). Sedan finns sportstolar och min personliga favorit som jag har i min E38 som är konturstolar. BMW 4 Life |
|
|
Komfortstolar var inte standard på E38. Det finns gott om 728, 740 utan. Däremot på 750. Massagefunktionen fanns också endast att tillgå på facelift 99-01. Mvh Philip |
|
|
Stolsmodellerna på E38 är följande: standard, komfort, sport och kontur. Standardstolen har runda nackstöd och inget delbart ryggstöd som komfortstolen. Sportstolen har utfällbart lårstöd på sittdynan precis som konturstolen fast stolsryggarna ser olika ut. Se bilder! Standard: Länk Komfort: Länk Sport: Länk Kontur: Länk Mvh Philip |
|
|
Tack för alla svar! Du kan inte fixa bättre bilder ? Dom va inte avslöjande givande tyvärr :) Främst standard och kontur, komfort och sport vet jag hur dom ser ut nu. Vilken stol är skönast? Eller snarare, hur pass "sämre" sitter man i sportstolarna? Dom är ju snyggare än komfort. Bilen jag länka till verkar vettig på alla punkter förutom just slitaget på förarstolen som någon nämnde. Är det ett stort hål som det ser ut och va måste den bli billigare. |
|
|
Jag som väger över 90 kg sitter bäst i komfort och kontur. Sport har jag inte testat då dessa är väldigt ovanliga i E38. I E39 sitter jag inte bra i sport. Här finns bra bilder på konturstolar. J.L:s gamla skönhet: Länk Standard ser likadana ut som komfort men har inte delbara ryggstöd samt runda nackstöd. Mvh Philip |
|
|
Okok, tack igen! Kontur ser ut som en blandning av komfort och sport. Komfort ryggstöd med sport sits. Ganska ovanlig antar jag? |
|
|
De är faktiskt inte alls lika ovanliga som sportstolar till E38. Det finns ganska gott om 750 och i viss mån 740 med konturstolar, som var de mest bekväma fram till komfortstolarna i E60/E65 enligt egen mening. Mvh Philip |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.