AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
701

Tempen går upp e34 525

Hu
7
Hunken
525 touring-92
525 sedan-93
Tjena nu är det så att min tempmätare vandrar vidare!

Har bytt kylare då jag upptäckte den var sprängd och läckte, och tempmätaren började vandra en kväll.
Fick tag i en bättre beg kylare , ser helt ny ut, nissens kylare.
men Problemet kvarstod, så nu har jag bytt vattenpump, termostat ,termostathus men den går fortfarande upp i temp!

Har inte luftat systemet då jag inte vet hur man gör, men ska försöka få tag i en kompis till farsan som e duktig på bmw.

Kan det vara luftningen som är problemet nu? att det ligger luft i systemet.. eller vad har ni för förslag?

Eftersom att den började vandra förbi normal temp innan ja bytte kylare och de?

Tack på förhand !
Hu
7
Hunken
525 touring-92
525 sedan-93
Problemet löst! Luftade systemet och den fungerar nu perfekt! får bättre värme inne i kupén än innan !
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Var observant, för det finns säkert en anledning till att du fått in luft i kylsystemet och kan likaväl få det ganska snabbt igen ... men det kan likagärna dröja ett halvår. Pratar av egen erfarenhet.
Hu
7
Hunken
525 touring-92
525 sedan-93
Fördmodligen för att gamla kylaren va exploderad, och att de kom in när ja bytte kylare,vattenpumpen,termostat och termostathus. Men kommer problemet åter , så återkommer jag på detta forum! Men hoppas det håller sig bra nu.

En gång tyskt, alltid tyskt
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Har du bytt såpass så borde det vara tätt :) Hoppas du bytte expansionskärl på en gång också ..
Hu
7
Hunken
525 touring-92
525 sedan-93
Varför skulle jag ha gjort de ? :O

En gång tyskt, alltid tyskt
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.