|
|
|
|---|---|
|
Tjena nu är det så att min tempmätare vandrar vidare! Har bytt kylare då jag upptäckte den var sprängd och läckte, och tempmätaren började vandra en kväll. Fick tag i en bättre beg kylare , ser helt ny ut, nissens kylare. men Problemet kvarstod, så nu har jag bytt vattenpump, termostat ,termostathus men den går fortfarande upp i temp! Har inte luftat systemet då jag inte vet hur man gör, men ska försöka få tag i en kompis till farsan som e duktig på bmw. Kan det vara luftningen som är problemet nu? att det ligger luft i systemet.. eller vad har ni för förslag? Eftersom att den började vandra förbi normal temp innan ja bytte kylare och de? Tack på förhand ! | |
|
Problemet löst! Luftade systemet och den fungerar nu perfekt! får bättre värme inne i kupén än innan ! |
|
| Var observant, för det finns säkert en anledning till att du fått in luft i kylsystemet och kan likaväl få det ganska snabbt igen ... men det kan likagärna dröja ett halvår. Pratar av egen erfarenhet. | |
|
Fördmodligen för att gamla kylaren va exploderad, och att de kom in när ja bytte kylare,vattenpumpen,termostat och termostathus. Men kommer problemet åter , så återkommer jag på detta forum! Men hoppas det håller sig bra nu. En gång tyskt, alltid tyskt |
|
| Har du bytt såpass så borde det vara tätt :) Hoppas du bytte expansionskärl på en gång också .. | |
|
Varför skulle jag ha gjort de ? :O En gång tyskt, alltid tyskt |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.