AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.071

Projekt spräck budget ("chiptrim",vxl-låda,dämpning mm( E46 330xi limo -01)).

Visa användare
16
ewook
330e 2020
Hej!

Blev förvånad att mitt konto var kvar, men glad- för då kunde jag skapa denna tråd med följande frågeställningar:

1a - Bara jag som störs på den enorma konservburkskänslan när man sitter i bilen på vägen (avsett däck), resonanslåda är det närmaste jag kan komma (speciellt med org. avgassys.)?
1b - Någon som har rivit ut all inredning och dämpat en e46:a (limo) och fått ett bra resultat?

2 - 330 i all ära, men man lider lite med permanent 4wd - "chiptrim" ala eco-modell har hittats, däremot är jag intresserad var ni har utfört era chiptrim, för vilket pris - och om ni möjligen mätt upp prestandan efteråt?

3 - Funderat lite på att börja leta fram en 6 växlad man. låda till åbäket, vad jag fått för mig så kan det kommit 6 växlat iom faceliften inom e46 (stämmer detta?) - i så fall, finns det några uppenbara saker som gör att det inte skulle gå att få i en sån låda i mitt exemplar?

4 - Orginal avgassystem är olidigt, ett sportsystem skulle låta mindre (speciellt vid gasavslag..), någon som funnit en bra vän under bilen som man även där är nöjd med (komplett som halva systemet).

5 - tack för att du/ni hade orken att läsa igenom - hoppas väldigt på smidiga svar! (ja, sökfunktionen har används till den utsträckning jag fann lämplig :p ).

/Mvh

Björn
Visa användare
16
ewook
330e 2020
Hej o tack för svar!

Förtydligande, det är mer det att den är sk*tdåligt isolerad.
17" 225.
Spelar Ingen roll vilka däck I mitt tycke, bullerlåda...
Anledning till dämpning ligger I det generella bullret, avgassystemet
är en del av det, slår man av gasen hör man nada on man försöker prata..
Inge hål tyvärr :p.

Man blev nog lite bortskämd med en e34a touring med dubbelglas, men det här är löjligt :p.

Lådan var lite för att då ner förbrukning o varv..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.