|
|
|
|---|---|
|
Hejsan Har ett jobbigt problem nämligen att min nivågivare till motoroljan har börjat indikera fel, är ju den sista givaren man vill ska strula. Det hela började efter förra oljebytet då jag är ganska säker på att rätt mängd olja slogs i då jag tittade på under bytet (6.5 liter inkl nytt filter) Det lustiga var att indikeringen endast steg till första nivån utav fyra. Är det någon mer än mig som haft problem med denna givare på E90 och behövt byta ut den? Pratade med bmw i växjö någon goodwill var det ju inte tal om. Funderar på att tömma bilen på olja och mäta upp mängden. Ifall man låter oljefiltret sitta kvar bör man då får ur 6 liter? Hur tycker ni jag ska göra? Tacksam för svar. MVH | |
|
Jag hade problem med denna givare 2ggr på förra bilen, 325xi -06. Den var trasig vid leverans av bilen då den var fabriksny, dvs garantijobb. Nästa gång den gick sönder var i december -10, då var bilen 4½ år gammal och ingen garanti fanns kvar och ta det som goodwill var inte BMW intresserade av. Försäkringen täckte min kostnad som annars hade gått på ca 5000 kr. |
|
|
hur uppenbarade sig felet på din den andra gången?fick du något felmeddelande eller visade den bara fel? tror du f bolagen tar sig an detta då motorn passerat 10000 mil? 5000 låter mycket vad ingick i det jobbet? många frågor hoppas det är okej mvh |
|
|
Har svarat i PM, men andra kanske också är intresserade? Det stod INACTIVE när jag skulle kolla oljenivån den andra gången givaren gav upp och service indikatorn ställde om sig till ca 1000 km kvar till service (från ca 11000 km). Inga andra varningar än så, dvs det kom inte upp något när jag startade bilen annat än att jag noterade att serviceindikatorn plötsligt började visa att det var dags för service, vilket jag tyckte var konstigt då det var mer än 1000 mil kvar. Nästa gång jag kollade oljan stod det bara INACTIVE i displayen. Jag lämnade in bilen för felsökning och de påstod först att det var fel på vevhusventilationen som gav detta meddelande. Efter rengöring av denna så kvarstod felet och först då byttes givaren. Min totalkostnad är alltså inklusive rengöringen av vevhusventilationen. Motorförsäkringen tog mycket riktigt hela kostanden minus avdrag för självrisken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.