|
|
|
|---|---|
|
Hej alla aegare av BMWs 4,8 liter V8 med 367hk (2005). Jag har fatt ett bra pris pa en beg 750IL fran 2007, men innan jag slar till, sett till dagens braensle priser vill jag dock har insikt i denna bilens realistiska foerbrukning. Min gamla 540iA lag runt litern vid normal koerning, 0,85 vid landsvaeg och 1,7 vid ren stadskoerning. Var ligger ni med era 550i och 750i bilar? Naermare litern eller naermare 2 liter.... Tacksam foer alla svar fran nuvarande aegare av 550i och/eller 750i, och vilken typ av koerning som er uppgivna foerbrukning haenvisar till. Tack pa foerhand! Mvh marineutter | |
|
En kompis har en 550 -06 automat och det senaste jag hörde var 1,8 l/mil. Detta i stadskörning. //RX300-03 och framför allt: 323i e21! |
|
|
Har inte haft min så länge men om jag jämför mot den 540iA Touring -00 jag hade för ett antal år sedan så är 550'n snålare, kanske 0,1 l/mil. ___ //Ulf |
|
|
Nu har jag iofs en 745 men den "lilla" och gamla motorn men en indikation får du i alla fall. På landsväg med liite moms går det att komma ner på 0,92-0,93 om man verkligen anstränger sig. I stadstrafik närmar man sig 1,6-1,7 utan bekymmer och på vintern är 2,0 inga problem innan motorn är genomvarm. Så i snitt skulle jag säga 1,3 vilket är det som datorn ombord oxå visar. Så killen som äger macken lyser alltid upp som en sol när man kommer in och ska tanka.... Niklas Fransosen |
|
|
Tack så mycket för er feedback och indikationer! Sett till storlek, motor och prestandad får man väl säga att det är acceptabelt, eller rent utav snålt!!! ' Andra som vill dela med sig av sin erfarenhet....? Någon som konverterat sina V8 till LPG gas eller E85? verkar ju som dessa system utvecklats och funkar, så att man skulle våga konvertera sin V8, även om detta kanske skulle ske mot sin vilja ;<. Med dagnes bränslepriser får man börja tänka på alternativ set till kostnader och framtida behov... Mvh marineutter |
|
| Min 550iT är manuell och drar väl 1,3 till 1,4 i stan. Landsväg är väldigt beroende på hastighet. Var ner på kontinenten med full last och takbox i våras. 1,2 l /mil på hela resa. Hemmavid går det att komma under litern om man håller sig under 110km/h. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.