|
|
|
|---|---|
| Hur "allvarligt" är det med detta? Jag kikar på en i övrigt rostfri E39 -03a Touring. Rosten syns inte från utsidan. Givetvis svårt att svara på utan bilder men generellt...är det så illa att man skall avstå köp? | |
|
Jag tror inte du hittar en e39:a utan rost på bakluckan... |
|
| Ett tips är att köpa en e39 som är uttagen efter årsskiftet -04. Då får du 12 års rostskyddsgaranti. Jag fick precis två dörrar utbytta och bakluckan omlackad. | |
|
Inte en fläck eller bubbla på min baklucka från -98. /Johan |
|
| De äldre E39:orna verkar ha bättre lack och kittning än de senare faktiskt. | |
| min touringbaklucka är rätt rutten faktiskt ... | |
| Inte en fläck på bakluckan säger du? Har du rost & lackskyddat bakluckan sedan 10år tillbaka eller? | |
| Invändigt rostskydd typ Tectyl, Dinitrol och utvändigt lackskydd är inget som biter på problemet som ligger i att utvändig fukt tränger igenom hårt o sprucket kitt. Möjligen något skydd på kittsträngen då. Kolla dörrarnas underkant, särskilt runt dräneringshålen. Man måste lätta på gummilisten för att se. Huvens framkant ovan lyktorna och botten i tanklocksholken är andra vanliga ställen. | |
|
nix, tyskimport -04, och jag har haft den sen dess. Tvättar då och då, vax en gång per år. Inte en fläck. Finns antydan till bubblor på förardörrens nederkant dock. Inte ens i fågelbadet faktiskt. Bra ex tror jag. Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.