AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.623

Har man råd med en 728 iA?

Hallå. Jag undrar om man kan äga en 728iA -99 utan inkomst? Jag har 100 tusen att röra mig med. Tänkte köpa 728an för 48 tusen. Tänkte äga bilen ungefär 3-4 månader. Är detta möjligt? Hört att bilen är dyr i drift. Mvh
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Det går bra så länge inget brakar. Har du räknat påförsälringen?
Jag sålde min 728 för 50 (tre år sen), utan några kända fel. Ägaren efter mig la ungefär lika mycket i reparationer på ett halvår.. När jag fick listan med vad han hade fått byta tappade jag hakan, speciellt eftersom jag inte hade behövt byta något alls under halvåret som jag ägde bilen.
Med dessa bilar handlar det om att ha tur :)
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Det viktigaste är väl hur mkt som är gjort på bilen och hur mkt den har åkt...

BMW M-POWER
Den har gått 22k mil och det är ny kylare, nya bromsar fram och nya bussningar i framvagnen.
sa
185
sango
M5 -99
750 highline -91
hej,

jag är också intresserad av just 728 som en bruksis och undrar vad det är som egentligen kostar så mycket, kör en e39 m5 nu som referens och jämför man pris på delar, drift och försäkring så verkar 728 vara billig i jämförelse.. kanske självklart iofs men man hör ju om att 7 serien ska vara så väldigt dyr att äga om något händer.. någon som vet var dom stora kostnaderna går till?
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Det som kanske drar iväg en smula jmf. med en "normaltung bil" är väl större slitage på framvagnsdetaljer(bussningar/leder) och bromsar och evtl fjädring.

Försäkringen tar jag inte upp, det beror på hur/var man själv bor etc. etc..
Det gäller att ringa runt till "alla" bolag och fråga..

Annars är en 728 inte mycket dyrare än en 528:a i liknande skick och årsmodell(eller BÖR inte vara det i normala fall).

Lite drygare bensinräkningar får man dock räkna med.

Mvh Janne.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.