AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.186

bästa tiden för bilköp? 330 bensin 2000 - 2002

Sida 1 av 2
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
tjenare. är lite fundersam om dessa bilar är "rätt" prissatta och när bästa tiden för köp skulle vara.
ligger ju mellan 60-80 tusen för en skaplig idag.

har inte provkört någon men kan tänka mig att motorn lätt räcker till mig.

hur står de till med spruckna infästningar bak? garantier osv osv. något man måste kolla upp innan man köper antar jag, men hur går man till väga på bästa sätt?

eller ska man satsa på något annat istället?

BMW ownz
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Jag har aldrig hört talas om en 330 med spruckna infästningar i bakvagnen utan det drabbade mest 328i. I och med 330's införande verkar problemen borta. När är bästa tiden för köp? Tja... en kall decembermorgon kanske när allt går lite rått och isiga rutor och dämpare gör massa väsen av sig? ;)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. ja de kanske va de första före -00 som hade problemen. va ett tag sen jag läste om problemen :/

bilar brukar väll i regel vara lite dyrare på våren och försommaren för att sjunka någon tusenlapp mot hösten och vintern?

eller är de nu man ska slå till?

BMW ownz
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Det är ju alltid lättare att sälja på sommaren än i blasket. Men samtidigt är det också roligare att köpa då. Självklart påverkar det priserna.

Sen får du känna själv om du vill köra en ny bil i sommar eller vänta till vintern. ;)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Jag ska få ordning på min till 100% innan jag säljer den. å de lär ta en månad till. Ska höra mig för lite i bygden först om någon är sugen. jag säljer på en gång för 20 lök, vilket jag tänkte försöka ta när den är fixad.

annars gör de mig inget om jag har min kvar hela sommaren och en bit in på vintern.

de ultimata vore om jag fick sålt och köpte en "ny" så tätt inpå de är möjligt, och helst inte någon dålig affär för mig på något av hållen. därför kan jag vänta tills min är ok. att ha 2 bilar samtidigt vore lite dåligt rent ekonomiskt om ingen skulle vilja köpa min direkt eller jag får för dåligt betalt för den.

BMW ownz
Jag tror årstiden har ytterst liten inverkan på priserna när det gäller bruksbilar, kanske något högre inverkan om man kollar på entusiastbilar. Finner du en bra bil så köp den och strunta i när det skulle vara "bäst" att handla.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
GE: Håller med till viss del även om BMW snuddar gränsen på vad som är bruks och entusiastbil.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
är verkligen 330 en entusiastbil över huvud taget? ok om den är m3 stylad osv.. finns ju en uppsjö med bilar som Z, M osv, osv, osv som är betydligt mer eftertraktade som entusiastbilar.

BMW ownz
I mina ögon är en vanlig 330 en bruksbil. Men visst, jag har full förståelse för den som har en coupé och använder den som entusiastbil. En cab däremot ser jag mer som entusiastbil även om det såklart inte behöver vara så. Finns ju folk av alla sorter, man använder sin bil som man tycker är bäst själv.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Länk

denna fyller mina krav.
4 dörrar
ac
3L motor :)

BMW ownz
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Mitt heta tips är att hitta en med sportstolar.
Självklart kan en vanlig 330 vara en bruksbil och då är priset där efter.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
heltsonika: jag får börja provköra lite å se vad som händer :)

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
värt att pruta ett par tusen? kanske inräknat i priset? jäkla skojare. gäller å passa sig. finns mängder med annonser som skojjar på detta vis.

Länk
Debitering vid påställning(inkl. avgifter), kr: 2563

BMW ownz
Skojar? Är bilen avställd så blir det så. Det får man väl isåfall ta med i beräkningen när man diskuterar priset.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
okej. tycker att de borde stå med i annonsen. känns inte seriöst annars tycker jag.

BMW ownz
Det kommer att vara så på i princip alla bilar du kollar på som står på hos en bilhandlare, inget konstigt med det och knappast oseriöst heller.
Frrla: Bilhandlare har inte bilar påställda, såvida de inte är demoexemplar eller har varit. Finns ingen anledning att påtala i en annons att bilen är avställd om det är en bilhandlare som säljer den.
Visa användare
9
Schnyggen
bmw 325 ia -06
Påställningen hos en bilhandlare ska du du inte behöva pröjsa för.

Min erfarenhet säger mig att man ska satsa på en med sportstolar. 330in är ju härlig. Har en 325 och märker självfallet stor skillnad i vrid.
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Schnyggen: de stämmer nog. jag snackade precis med en polare som köpte av en handlare för ett tag sen och han behövde inte betala de..

BMW ownz
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
vad tror ni om denna? 5 ägare.

Länk

BMW ownz
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Ser fin ut och är tämligen udda. Det är sällan man ser aerodynamikpaketet då de flesta valt M-sport 2. Den har för övrigt samma plastkit som M-sport 1. Dock saknar den svart innertak, M-sportlister, M-ratt men det kan man kanske leva utan. Ett vettigt alternativ till en med M-paket.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.