|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Jag har Getribe krångel. Den går i nödprogram och jag vet inte exakt varför. Tror inte det är strömmen. Skulle kunna vara olje-nivån eller kanske kulorna. Men jag har för mig att allt jag läst om kulorna är att om de pajjar så slutar backen att funka. Men min funkar. Kan det vara kulorna ändå? Lådan växlar fint, men ibland har den varit lite skum, liksom slängt i en växel eller växlat lite fel. Vad tror ni? och är det någon i Göteborgstrakten som känner till någon billig växellådsmek som kan fylla olja eller eventuellt byta kulorna? (och som vet vad han gör)... //Markus | |
|
Jag startade den nu i morse och då kom inget meddelande fram... Antar att det kommer tillbaka om jag kör igen (kanske). Men viktigaste frågan var alltså: Om kulorna är kass, är det alltid backen som krånglar eller kan det märkas även på andra sätt? //Markus |
|
|
Om batteriet börjar bli dåligt kommer detta meddelande ibland . Jag hade samma sak på min 540. Jag bytte batteri för även om mitt gamla fungerade så gav det inte längre den ström som behövdes för all elektronik som finns i 540. Med det nya batteriet så kom aldrig meddelandet om nödprogram tillbaka. Kan ju inte svära på att det är så med din 540 men förslaget är att i alla mäta hur mycket ström ditt batteri ger. |
|
| Mm har ju läst det där med batteriet ett par gånger, men mitt batteri är ganska nytt (månader) och det var aldrig något problem ens innan jag bytte batteri från det gamla, och det var inget vidare... Men mäta kan man ju alltid. | |
| att backen försvinner har oftast ingenting med kulorna att göra. i regel är det kulan för bakåtdrift som kilar sig fast och det innebär att lådan kommer driva både fram o bak samtidigt. kör man runt såhär så sliter det oerhört på lameller osv. sedan kommer trasig backtrumma som ett brev på posten :) förmodligen någon givare av något slag som är kass. visst kan det vara kulorna men då borde du känt av det. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.