AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.896

Slår till när man trycker ner eller släpper upp kopplingen för fort?

Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Hej har problem med att de slår till/klonkar när man släpper upp eller trycker ner kopplingen för fort. Vad kan detta bero på?
Mvh alexander
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
Länk

BMW ownz
Visa användare
763
Beangt
525i e34 -93
Har hissat upp och kollat men syns ingenting alls alla bussningar ser fina ut vad jag kan se finns det ngn ovanför bakaxlen också?

Dom som du visar i videon är nya =)
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
väldigt svårt att bara kolla på bussningarna för att dra en slutsats. de kan vara väldigt mjuka iaf eller lossnat i gummit fast de inte syns.
man måste bryta och bända med spett om man ska ha en chans. eller göra som på videon..

e46 har problem men vekt chassie som spricker i infästningarna till bakaxeln. finns skräckexempel och flera trådar om det här på ap.
Länk

finns en bussning som håller "diffen" och blir den dålig kan själva klumpen slå mot chassiet när man påfrestar linan.
för att byta den måste man plocka bort den där silvriga balken som rör sig i videon.

några har haft ett dunkande ljud, dragit åt en sorts bricka som sitter på kardan och blivigt av med oljudet.

nu har jag nog skrämt upp dig tillräckligt :S

BMW ownz
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Jag har också det här problemet. Uppkommer oftast vid lite högre varvtal och när man är snabb med att trycka ner kopplingen. Det skulle faktiskt kunna vara den bussningen i videon som du länkade Frrla. Är det mycket jobb med att byta?
Fr
327
FredrikN
Volvo V60 D4 AWD R-Design -14
Porsche 996 C4 X51 -00
Hade samma problem på min förra 328:a och det var bakre diff bussningen som var helt slut. Bussning nr 9 Länk
Visa användare
1.986
Frrla
volvo 242 -75
volvo 244 GL -80
volvo 245 GLT -84
har nog förklarat lite fel. men detta måste man ju kunna kontrollera genom att bara gå under, bryta och bända med ett litet spett.

Länk

BMW ownz
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Ah okej, det verkar ju inte vara så farligt svårt
Någon som vet vad BMW-verkstad tar för att byta dessa?

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.