AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.082

BMW M5 E39 Problem med skivor/framvagn

Hej Allesammans! Jag hade lite problem med mina framskivor så jag lämmnade in dom på svarvning och enligt svarvarn så fanns det rätt så stora kast på skivorna så han svrvade ner dom tills det blev bra, när jag väl satte tillbaka allt på bilen skulle jag ut och testa den och det gick inte bra! När jag bromsar in lite hårdare så knackar det från hjulen desto snabbare jag kör knackar det mindre desto segare desto mer. Jag tror att skivorna inte blev bra så jag köpet nya imorgon. MEN, insåg en annan sak jag blev mer orolig över, när jag "hackar" på gaspedalen gas, släpp, gas, släpp osv i låg fart så kommer det några konstiga knackningar från framvagnen. När jag kör över gupp eller hål låter inget låter som ny. Men som sagt låter bara när ja hackar precis som om något vore löst. Det konstiga är att detta kom efter att jag sattit dit dom nysvarvade skivorna..

Hoppas ni kan hjälpa mig!

Med vänlig hälsning // Papiic
el
675
elmgren
M3 E36 -97
540iA E39 -98
535d E61 -10
Borde kunna vara många orsaker, finns mycket prylar i framvagnen som kan låta...

Säker på att allt sitter fast efter bytet? Skivor, ok, fälgar osv?
På min 540 berodde ett liknande missljud på en kaputt bromssköld som i vissa lägen kom emot skivan, tog faktiskt en stund att reda ut...

Annars kan det kanske vara så att där vart lite missljud tidigare fast du inte kommit att tänka på det förrän nu, nu är du säkert lite mer på "spänn" än du var tidigare? Dvs det kanske inte har med bromsarna att göra egentligen. Kanske bussningar i krängare eller länkarm som börjar ge sig?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.