|
|
|
|---|---|
|
(E36 328i -97) Ja, nån som har tagit bort grillramen och som kan ge tips på hur man går till väga? Har hittat hur mycke som helst om hur man tar bort själva grillarna, men inte ramen.. Tänkte ta och lacka om den, har lite fula stenskott.. En annan sak, det vibrerar i ratten vid cirka 70, inte annars.. tips om vad jag ska börja titta efter? | |
|
Är det njurarna fram du tänker på? Så sitter varje med 4 stycken plast knäppen. Bänd försiktigt med en skruvmejsel så du inte knäcker plast knäppena. Plockar av njurarna och sedan själva gallren. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Nope, det är själva ramen runt njurarna.. | |
| Om det är själva plåtramen som njurarna sitter i så får du vika undan plastskärmen i hjulhusen och ta väck skruvarna där, sen ser du resterande skruvar mer mot centrum av fronten | |
|
Och vibrationerna glömde jag... har dom uppkommit vid däckbyte? Kan ju om inte annat vara skit i fälgarna, alternativt om du tappat någon balansvikt. Att balansera om kostar inte så många lappar. Lycka till! |
|
|
Har också för mig som AC Cobra säger att det sitter en eller två skruv längst ut bakom innerskärmen på varje sida och sen så sitter det även två stycken skruv i storlek 10 på rad, alltså den ena över den andra med ca 10cm mellanrum, kommer inte ihåg riktigt, sitter på den plåten vid njurarna på vardera sida. vibrationen är nog antagligen oblalans i däcken, kolla det hos en bmw verkstad eller en däckfirma det spelar inte så stor roll :) |
|
|
Ah ok, jo jag skruva ju bort alla som jag kunde se att den satt i, men den satt ju som sten ändå.. så då får jag väl ta mig en titt bakom hjulhuset:) Ok, nej någon skit finns inte på fälgarna, finns typ inte ett enda dammkorn på hela bilen just nu..:P Men då blir de till att lämna in på balansering o se om de hjälper.. För däcken har nog vart på ett tag.. Tackar för svaren |
|
|
Det är som Ac Cobra skrev på E36:an. Tänkte mig inte för att njurarna stannar kvar på din så att säga när du öppnar huven. E46:an som jag tänkte på när jag skrev och det är lättare. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Ang vibrationerna så kolla dina krängningshämmarstag när du endå håller på vid hjulet. Hade liknande tendens på min gamla E36:a fast vid 100:a. Var ena staget som var helt slut. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.