|
|
|
|---|---|
|
Jag vill köpa ett nödhjul/reservhjul från en E60 med måtten: T135/80R17 102M stålfälgen: 4Bx17 ET:18 Frågan är om det kommer passa på min E90 325i -2006? Enligt BMWparts så är måtten för E90 nödhjul/resrvhjul: 125/80R17 99M stålfälgen: 3,5x17 ET:8 Någon som har erfarenheter eller tror det bör passa? | |
| Var skulle det nödhjulet få plats? det finns ju inget utrymme för ngt hjul i bagageutrymmet där det normalt finns plats på andra modeller, där finns det ju en förvaringslåda, möjligen kan man få ner ett skottkärrehjul där... jag köpte ett punkteringskit på BMW och la där istället. | |
|
Jag ska plocka bort ratten och styra med reservhjulet!! Har du inget att komma med behöver du inte svara här, kolla upp först nästa gång! Här en länk så du slipper skottkärrehjulet i din touring: Länk |
|
| Oj då, här var vi minsann på gott humör! förlåt, visste inte att det fanns ett nödhjul men jag ser ju att det står att ska ligga på lastgolvet fastspännt. För mig låter det fullständigt idiotiskt att ständigt ha ett reservhjul liggandes på bagagerumsgolvet som i snitt behöver användas 1ggr på 10år...då kan man ju lika gärna lägga ett fullstort hjul där... | |
| Jag håller med vad ska man med ett nödhjul till , skaffa assistansförsäkring det är billigare än nördiga hjul. | |
| Ha ha, nöRdhjul :) | |
|
Det måste vara det mist sålda tillbehöret i hela BMW:s sortiment. Kör på pirat eller original reparationsats, eller punkteringsspray, om inte assistansförsäkringen räcker för dig. |
|
|
Vem bryr sig om vad ni tycker och föreslår om era punkasperjer, assistanser och reperationssatser! Jag frågade om ET mått, inte förslag och spydiga kommentarer! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.