|
|
|
|---|---|
|
Hej! Plockade ner mina skivor för att dom ska in på svarvning. Och nu när jag tänkte efter är det någon skillnad på vänster/höger? Undrar pga när jag kollade på nya skivor stod det typ fram bromsskiva VÄ och viseversa. Om det nu är skillnad och jag måste hålla isär dessa hur ska jag veta det eftersom jag aldrig markerade skivorna :( Med vänlig hälsning Papiic | |
|
Ja, det är skillnad på vä/hö. Det är ventilationsflänsarna inuti som är åt olika håll så att luftströmningen ska bli maximal. Hittar du inga part-nr instansade i skivorna? |
|
|
Flänsarna ska peka bakåt på ovansidan av skivan. Här kan du kolla en bild på hur det ska se ut. Länk |
|
fredde 7 |
bmw orginalskivor är också märkta med R(right) L (left) |
|
Hej Allesammans! Jag satte dit mina skivor och det gick bra när jag monterade dem, men när jag väl åkte ut för att kolla om allt var som det ska så blev det inte bra! Jag kan köra hur segt eller hur snabbt jag vill men bromsar jag in hårt så knackar det som fan. Och nej det är inte absen som knackar utan för mig känns det mer som att något är löst. Men jag plockade isär allt igen skruvade åt allt satte tillbaks det men samma problem. Sen testade jag köra i tex 2an och hackade på bilen gas, släpp, gas, släpp osv och även då hörde jag knackningar ifrån framvagnen. Det lät inte så innan jag svarvade skivorna. Har inte en blekaste aning vad detta kan vara. Tacksam för svar! Med vänlig hälsning Papiic. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.