|
|
|
|---|---|
|
Jag har en 320 d touring - 00 som gått 9000 mil (Sv-såld). Min bil är tyst upp till 120 km/h sedan börjar ett oljud låta från bakvagnen (ju mer ju fortare jag kör från 120). Jag hade inne den igår på BMW för att byta länkarmarna (garanti) och de kontaterade att det är kardan som det är fel på. Det kostar minst 6500:- med arbete att få åtgärdat. Bilen är uttagen 2000-09, ska inte BMW stå för detta??? De på BMW sa att detta inte är nåt vanligt fel och att jag skall stå för det - men de skulle höra sig för om BMW kan ta en del. Vad ska jag göra? Mvh John | |
|
Det borde gå under konsumentköplagen eftersom felet fanns där när du köpte bilen. Således skall säljaren fixa fel som upptäcks inom en två-årsperiod från försäljningsdagen. Detta faller givetvis om du har orsakat skadan själv pga att du ex har kört mot något med kardanaxeln. Stå på dig! Kolla annars med ditt försäkringsbolag, denna kostnad bör falla under vagnsskadan (vagnskadegarantin om den är svensksåld!). Du får kanske betala självrisken men du tjänar några kronor. Mvh |
|
|
Tack för ditt stöd och tips! /John |
|
|
Har för mig att drivlinans garantier slutar att gälla efter 2år eller 8000mil ! Men om felet inträffade före 8000mil och det finns dokumenterat så ska det gå på garantin ! Biltema Motor Werken =) www.hackefors.bmw.se |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.