|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada =) Hoppas jag skriver i rätt "tråd" nu, är ny på forumet så ni får gärna flytta inlägget om det behövs.. Läget är så här, är ute efter att införskaffa mig en bmw m5 e39. Så jag tänkte jag frågar er här på forumet som verkar ha koll. Jag var iväg idag och kollade på denna bil: Länk Bilen är verkligen i mint condition enligt mig, sen är det en ägare sedan ny (gubbe runt 65 som ägt den). Men jag går ändå och funderar på om den är värd pengarna med tanke på att den saknar facelift m,m. Annars är bilen full utrustad. Den har gått 8110mil med stämplad servicebok och blanka besiktningspapper. Så min fråga är vad ni tycker skulle detta vara ett vettigt alternativ? Mvh nykomlingen | |
|
Hej och välkommen hit=) Nyskick, som det står i annonsen är missvisande. Nyskick är nybil. Men om den är som du säger, mint condition så är den alltså i extremt bra skick. Absolut bästa tänkbara skick i förhållande miltal/ålder. Mint är för mig, "ny-aktigt skick" En hårsmån från nyskick kan man säga. Utifrån detta tycker jag så här: Det finns en del fina M5or och en del kalasfina M5or ute på annons, men en svensksåld (antar jag) M5 E39 i mint, växer inte på träd direkt. Facelift eller ej spelar mindre roll, men jag skulle gissa på att den ska ner 10-15.000kr. Kanske 20.. Då hade iaf jag gjort affär, för det är sådana saker som jag personligen värdesätter. Frågan är om jag hade vågat köra med den..? Svårt att bestämma värdet faktiskt då det som sagt är sällsynt med sådana här M5or. Det går att hitta billigare M5or som vid både första och andra anblick ser lika fina ut, men jag misstänker att du har högt ställda krav på hur en M5a ska vara. Ut och kolla på några fler motsvarande M5or och ha denna som någon slags måttstock. Så hade jag gjort. |
|
| Håller med spacco...alldeles för dyr.d150-155..mer hade jag inte gett för den | |
| Jag sålde min i jan Länk. | |
| Då hade den gått ca 10200mil | |
|
Har också svårt att se att en -99 skulle vara vär de pengar som begärs men att den betingar ett avsevärt högre pris än merparten av alla 99-00 till salu är väl självklart. ___ //Ulf |
|
|
Ah okey då har jag lite och klura över. Spacco: Jag antog att bilen var svensk såld tills jag ringde och dubbelkolla. Han hade tydligen köpt bilen i tyskland ifrån en bmw återförsäljare ny, och importerat bilen själv till sverige. Är detta något som drar ner priset mycket med tanke på att han ändå köpt den direkt ifrån en återförsäljare och den inte har gått några mil i tyskland? (den är ju trots allt import ändå). Tack alla för snabba svar! =) |
|
|
Personligen så tycker jag inte att importen i det här fallet drar ner priset något, det är ju trots allt bara en ägare totalt på bilen. Har han dokument som styrker nybildköp i Tyskland så är det ju inga tveksamheter. ___ //Ulf |
|
|
Drar ner har jag svårt att se! Det finns alltid två läger om import och svensksålt. Själv föredrar jag bilar som har rullat i så lite salt som möjligt, alltså Tyskland eller Gotland :-) Alla flitiga forumskribenter här på AP verkar också föredra import. Mvh Philip |
|
fredde 7 |
en såpass lågmilad m5:a i superbra skick tycker jag kan kosta 40 mer än de vanliga m5:orna med 17000mil på mätaren och 10 ägare. 40000 får man inte speciellt mycket slitdelar för, räcker med lite bromsar, koppling,stag och ngn luftmassemätare, vill du ha en i toppskick kan det bli billigare att lägga det på inköpspriset. lycka till i letandet. |
|
Okej tack känns som jag har fått lite mer kött på benen nu. Blir att sticka iväg en gång till och glo på bilen så man inte missar något. Annars kanske man blir en lycklig bmw ägare imorgon ;) Tack alla för bra och snabba svar Mvh Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.