AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
2.707

Barnvagn i 1-serie

Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Funderar på att byta ut min Z4 mot en 118d, då flickvännen börjar gnälla över att vi inte har någon bil vintertid. Trist, men så är det.
Om man nu ska planera lite framåt och slippa byta bil varje vår, hur är 1:an att packa i? Ryms en barnvagn och lite packning? Någon som har erfarenhet? Eller behöver jag gå upp på 3-serien?

/David
ts
71
tsa
X4 -16
En barnvagn av mindre modell får plats. Har själv en Bugaboo Cameleon och det är inga problem att få plats med den. Vill man dessutom ha plats för packning kan man behöva plocka av de två stora hjulen från underredet på vagnen.
1-seriens lämplighet som familjebil beror nog mest på hur många barn man har. Vi har ett barn och då fungerar det hyfsat. Sen beror det nog också på hur långa man är :-). Är man över 1.70 så är det inte så roligt att sitta bakom en som är över 1.80. Benutrymmet blir klart begränsat. För att min dotter ska få ordentligt plats i sin barnstol bak så måste vi dessutom ha passagerarsätet fram så långt framskjutet så möjligt. Vilket gör det obrukbart. Så 1-serien fungerar ok för två vuxna och ett barn. Men ska man ha fler barn bör man skaffa en större bil. Bagageutrymmet är inte heller något att hurra för. Framför allt är det bredden som begränsar. Jag föreslår att du försöker låna hem en bil och prova ordentligt först innan du bestämmer dig för köp, för 1-serien är definitivt en av trängsta bilarna i golfklassen.
Da
66
David C
BMW X3 2,0d Xdrive -13
Älskar det här forumet! Tack för svaren!

/David
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.