|
|
|
|---|---|
| Skulle vilja ha en väghållningsats som sänker omkring 30-40mm ganska billigt till min 525 e34. Alltså inte nått superbra men inte vilket skit som helst, några tips? | |
|
ebay.de! Har inte kollat till E34 men som jämförelse kan jag nämna att jag själv köpt till en av mina Compacter för 1700kr inkl. frakt! Ja, det är sant, fyra dämpare och fyra fjädrar. :) ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| 1700 låter ju sjukt billigt :O Funkar dom bra? | |
|
För gata funkar dem jättebra. På bana är detta lite väl mjukt men jag resonerade som så att det är dyrt att komma igång med banåka och för dessa pengar kan man faktiskt chansa. Det blir coilovers med hårda fjädrar för min del senare. Men ska tillägga att de räcker gott och väl för att ha kul på banorna, men inte att vara snabbast. ;) Har man komfortkrav kanske man ska nöja sig med sänkfjädrar, gärna progressiva som är mjukare de första varven. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Nån bana ska jag inte köra så det gör inget att det är relativt mjukt. Hellre lite mer komfort då. Dock borde jag ändå byta dämpare å hela köret så det är lika bra att jag köper ett helt kit. Ska titta lite på tyska ebay om jag hittar nått. |
|
|
2500kr på bra firma i Sverige: Länk --------------------------------- If you can´t drift it - ditch it! |
|
|
Efter en snabb titt på ebay.de så är Spiidfriiks svenska alternativ prisvärt (verkar lite dyrare till E34 än till E36). Jag hittar från 199 euro exkl. frakt. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Spiidfriik: Tack för tipset, det verkar prisvärt men 60/40 blir nog lite väl lågt för en vanlig brukis. Är nog ute efter omkring 40/30. | |
|
Är detta nått att ha annars? Länk |
|
|
Kitet på Hova är troligen något av de som finns från ca 2000kr på ebay.de, det finns ju inte hur många tillverkare som helst. Problemet med ebay.de är ju språket, men jag kan inte heller tyska men hankar mig fram med hjälp av Googles översättare och det funkar bra. Vidare behöver man ett Paypal-konto att betala med men det är enkelt att fixa, finns på både engelska och svenska. Ett tips vid handel på ebay.de, välj först och främst de som listar frakten till Sverige. Annars kan det bli konstigt med betalningen och man måste vänta på mailbekräftelse och därifrån klicka sig till en betalningslänk. Vid "Sortieren nach" väljer du "Preis + versand, niedrigste beträge zuerst" vilket betyder Pris + frakt, lägsta pris högst. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Hur mycket kan man sänka en E34 som fortfarande ska fungera som brukis? Alltså så man inte har några problem med daglig körning. | |
|
En av mina E34 sänktes ca 40/20 + Bilstein-dämpare, en gång slog jag i underredet och det var på en grusväg med en mycket elak håla. En annan sänktes ca 50/30 med enbart no-name fjädrar, aldrig något konstigt. En hade jag original sportchassie på som är ca 20mm lägre tror jag, kändes som rena jeepen. ;) Ytterligare en ca 50/35 med HR-fjädrar fram och trixad nivåreglering bak, inga problem. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
|
Tack för svaret Davve! Hittade nämligen dessa som jag tänkte beställa Länk |
|
| jag har åkt 80/60 på E34 och då kom man inte fram så bra men mesta dels 60/40 då kommer man över typ alla farthinder och bilen får ett bra utseende och väghållning men om pengar inte är något problem så FK coilovers med bilstein B8 sprint då jävlar annars bilstein B8 spring med vilka sänk fjädrar som helst är också bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.