AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
773

el problem i alpina b10 - 90

Har ett riktigt konstigt el problem i bilen, allt började för två dagar sen. var och körde med bilen som vanlig och så parkerade jag den ungefär två timmar sen när jag kom ut igen så gick den inte att låsa upp med kontrollen bara med nyckel, sen när jag vred om tändnings låset så hände inget alls inte en lampa tändes på instrument panelen och inget funkade förutom el stolarna och central låset men bara via nyckeln inte med kontrollen. så jag kollade alla säkringar och ingen var trasig sen satte jag handen på plasten över boxarna på vänster sida under baksätet och då kom allt igen och jag fick igång bilen och kunde köra med den som vanlig man sen parkerade jag den igen och så vart det samma sak igen. har fått strömmen tillbaka en gång efter de men allt på instrument panelen blickade sen mitt i allt så försvann strömmen igen och nu är allt helt dött från baksätet och fram. enda som har ström fram är dom ställerna som har direkt ström från batteriet, inte ens säkrings boxen har ström. och el stolarna funkar plus central låset om jag låser och öppnar via nyckeln. så om nån har några bra förslag vad det kan vara ? är som att de är kabel brott eller en huvud säkring som är trasig men inte dom två som finns på höger sida bak vid batteriet under bak sätet. sen vet jag inte om det sitter några fler huvud säkringar som kan vara trasiga och i så fall vars sitter dom ?

Mvh

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.