|
|
|
|---|---|
|
Har ett klonkande ljud från bakänden av min E34, ljudet kommer från vänster. Det gäller framförallt i rondeller och högersvängar. Det började med att jag bara hörde det enstaka gånger i början på året, men har nu blivit värre och låter varje gång jag kör kraftigt/hårdare i en rondell. Det är svårt att beskriva ljudet riktigt. Allt ser bra ut när man plockar bort hjulet, likaså stötdämparfästet uppe ser bra ut inifrån. Gungar jag på bilen framstår endast ett litet gnissel, som tycks komma från ledarmen (NR 6 här: Länk men inte kan det vara den som ger ett så högt klonkande? Först misstänkte jag silentblocken man hört mycket om, men det stämmer inte in. Ljudet kommer varken vid gaspådrag eller inbromsning, utan endast när bilen rör sig i sidled/svänger. | |
|
Jag har precis samma på min E34! Klonkar från vänster bak när jag tar rondeller lite kraftigare. Först trodde jag det bara var järnkorset som låg i bagaget och slog i vid svängen, men sen kom jag på att då borde det ju låta på höger sida. Jag har inte felsökt eller nått men kommer du på vad det är får du gärna skriva det, då det verkar lite konstigt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.