AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
3.794

Performance avgas på N55

c4
79
c418krk
430d Gran Coupe -15
Är det någon här som monterat BMW´s Perfomance avgassytem på en 135i med nya motorn? Om jag fattat det rätt så låter väl bilar med N55 motorn lite mera än bilar med N54 motorn? Antar att det är samma Performance system till bägge.
Är det värt att byta eller är skillnaden i ljud försumbar?

// Christopher
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Va en med i björkvik förra året med performance system, tror de va n54, men om ja inte minns fel klagade han på resonans inne i bilen, men den lät iaf fantastiskt utanför:)
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
That was me! Det var n54, och jag jag hade en del resonans i kupén. Det var dock inte förrän jag monterade catless downpipes som det blev störande i kupén, innan dess var det perfekt.

Jag har ju inte hört systemet på N55, men jag säger: go for it! Jag blev imponerad när jag insåg hur mycket skönsång det gav, och N55:an låter ju bättre redan original!
Fo
88
ForesT
BMW 135i -08
Jag har på min N54 och ljudet är grymt, tycker det gör halva nöjet med bilen. Kör titt som tätt utan stereo för att bara lyssna på mullret :) Så jag säger också Go for it!
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
Av ren nyfikenhet vad kostar ett sådant avgassystem?
jo
580
joxgbg
M3 CP -17
corzair > Minns inte riktigt vad det kostade, men jag tror att det kostar runt 12.000:- Tror att det är snäppet billigare än att köpa system från USA och betala frakt+moms+tull.

ForesT > Jag körde med rutan nere och stereon avstängd hela tiden... :)
co
828
corzair
Volvo V70 - 12
är det alltså så fantastiskt ljud i performance burken som ni säger så är det kanske värt att köpa ett sådant, men det finns ju bara slutburk och sen finns det så man kan byta mellanröret också, vad har ni och är det någon som vet skillnaden?
Ch
28
ChristerA
135i
320d touring Xdrive
MC BMW R1200R
Har en N54 med HP systemet. Skillnaden mot original är att du bara har en burk i slutet på systemet. I originalet har du en burk i mitten och ett i slutet. Du har även avgasutblås genom båda slutrören konstant. I originalsystemet sitter det en ventil som blockar det ena utblåset beroende på varvtal.

Du kommer att uppleva din motor så mycket mer med ett HP system, det är bara att köpa hem.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.