AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
369

Renov. växellåda 325 1993

[Qvickeen]
Någon här inne som vet vad det kan kosta o fixa en låda som viner?... vet inte om det är några lager i lådan eller om det kanske "bara" är lite olja...... Men det viner så fort kopplingen är uppe..... tyst när man trycker ner den......

Tack på förhand
Qvickeen

Besök min BMW hemsida, bli medlem!
Länk
Visa användare
44
combat
320iM -03
Det är inte uttrampningslagret då??

Mange
Ampe
Klart att det är urtramningslagret... Inget att oroa sig för... Byt nästa gång du byter lamell bara...

/PS. Jag ser er alltid i backspegeln :)
Ah
466
Ahmo
E39 M5 -00
det är absolut ingen utrampningslager,tro mig jag vet jag hade samma problem för en månad sen,växellådan lät exakt som du beskriver så jag trodde att det var utrampningslagret men jag körde vidare i en månad och den lät tills sist rasade jag lådan det visade sig att lagren va helt ok men det var för lite olja i lådan,så kolla olje nivån snarast och byt olja annars kommer det att kosta dig...
Ampe
Hmmm kanske var för full när jag gav svaret.... eller så läste jag nog inte ordentligt men ett dåligt urtrampningslager "viner" ju inte det liksom bara hmmm hur ska man uttrycka sig tro... "småhamrar" lite men då bara när kopplingen är uppe.... När man trycker ner kopplingen så tystnar det..... Men kan inte han som ställde frågan svara på vad det var förena fel???

/PS. Jag ser er alltid i backspegeln :)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.