|
|
|
|---|---|
|
Jag kör en bmw m3-97(3,2) 16000mil i övrigt väldigt fint skick och väl omhändertagen med all service gjord och historik. Alla ''stora'' bossningar i bakvagnen är nyligen bytta till stumma alu-bussningar från millway. diffbussningar, bakvagnsbryggan samt främre bärarmsbussningar. Så inget glapp där inte. har även bytt hardyskivan samt bakväxelolja. Nu till problemet, jag upplever ett glapp i drivlinan som resulterar i en dunkande oljud, främst när drivlinan spänns upp vid gaspådrag men även vid kraftig motorbroms med motsatt effekt på drivlinan. Jag har tilbringat många timmar under bilen och ryckt och slitit i alla delar och har känt att det finns ett litet glapp i både drivknutar, bakväxeln och utgående axel från växellåda, men inget som skulle kunna resultera i en dunkande ljud. Finns här någon som har nån idé om vad det kan vara, eller upplever samma sak?? | |
|
Hade liknanade fel på min 328 e46. Om jag snurrade på min kardan axeln, så kunde jag nästan snurra den ett halvt varv. Så vid varje växling slog bakväxeln/klumpen upp i en balk ovanför. Jag bytte bakväxeln, sen va de tyst o fint. |
|
|
börjar bli rädd att ja kommer få göra nått liknande. om om hela klumpen satt löst så hade det väl med upphängningen(bussningarna) att göra? |
|
| Klumpen satt inte löst, men det blev sån kraft eller vad man ska säga så att den slog i. Bytte även den bussningen klumpen sitter i men de va inte helt kass, lite sleten bara. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.