|
|
|
|---|---|
|
Vill byta styrväxel Hittade en på skoten där siffrorna stämmer på den delen som kopplas till rattstången och styrservot. Däremot diffar nr:et på den tvärgående delen (som styrlederna sitter på). Jag har 7852 501 552 och den på skroten har 424 i slutet istället. Någon som förstår skillnaden? Funderar på om det var en med aktiv styrning (men då borde väl siffrorna på den del där ratt och styrservot kopplas in på ha andra siffror?) Eller vad står servotronik för i styrningssammanhang? | |
| Det var väl de tidigare pre face-lift som det var lite problem med också. | |
|
Jag har ju lyckats få problem med facelift varianten i så fall. Jag har kört 22´mil är det ett vanligt problem på E39:or som gått så långt? |
|
| Tycker inte det dräller av trasiga styrväxlar här på AP, men det har talats en del om de tidiga. Vad är det för fel? Läckage eller glapp? | |
| Har testat med bilen upphissad och rör hjulen från ändläge till ändläge. Det känns då en tydlig skillnad i mitten av rörelsen (=rakt fram) och att det låter som det kuggar när mitten passeras. Inte så att det slinter men det låter och känns. Inte skall det vara så? | |
| Nej, det låter ju lite konstigt. Märks det något vid körning? | |
|
Nej men jag har haft problem med vibrationer VF så det kan ha slitit lite på växeln. Har nu fixat det problemet i alla fall. Inre styrleden VF klonkar så min lokala mek upptäckte styrväxeln vid felsökningen. |
|
| Ratten sitter även lite snett när jag kör rakt fram. Lite mysko men kanske inget ovanligt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.