|
|
|
|---|---|
|
Hej! Ytterligare en idiotfråga från en liten slyngel som jag :) Min familjs 520 -99 känns lite slö, går den att trimma nåt? Jag förstår att jag själv inte kan göra nåt eftersom att jag är totalt oduglig som bilmek. Men rent prestandamässigt, är det möjligt att skrämma fram några hästar till? Och till vilket pris? Det vore både kul och intressant med lite svar från folk som orkar bry sig! Alla svar är MYCKET uppskattade! | |
|
Hej Som så vanligt när det gäller svar ang trimmning av motorsvaga motorer så blir svaret oftast negativt. Det du kan göra är, tex att chippa bilen, grövre avgassystem, men det brukar oftast kosta mer än det smakar,tyvärr.... kan ge kanske 15 hk+, inget du kommer att märka speciellt mycket. En del säger att bilen blir bränslesnålare, vilket är bra. Ska du ha ut MYCKET mer effekt så kan en kompressor vara ett alternativ, men då börjar det kosta dineros... |
|
| Hmm aha, men hur mycket kostar det att slänga i en kompressor då? | |
|
Ca 50 000kr Mvh |
|
|
Se min dagbok och bil underr galleriet bmwpowerbilar sa far du se en komp. Det ar en enkel losning om man aer valdigt fast i sin bil och vill ha mer pulver. Annars skulle jag rekommendera tex en E39 528 finns ratt gott om dom till bra priser pa wbmorsen. Mvh Asken |
|
|
Det kommer att kosta dig mer att trimma din 520 än att köpa upp dig några modeller. Trimning är dyrt, och om man satsar på sugmotor trimning så förlorar man oftast körbarheten. Själv kör jag en trimmad 3,5l snurra och det är lite halvjobbigt att ligga i stadtrafik med kärran... MVH Pelle bmwcs/SYD 4605 |
|
| Ok tack för hjälpen killar! Känns ju lite segt att köra med bilen nu när man fick ratta flickvännens familjs Saab 9-5 Aero -00. Den gav rätt bra klös... :/ | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.