|
|
|
|---|---|
|
Var idag och provkörde en 535d -07. Efter ca 2 km lugn körning både med "manuellt" å automstiskt växelläge kör jag ut ur en rondell och plötsligt tvärstannar motorn och de var bara att rulla in till kanten... trycker man på startknappen går startmotorn utan att bilen tänder. bara tuggar... Plockade ut nyckeln och startade igen då går bilen igång föra att sedan bara stanna igen ca 5-7 sekunder senare. Då lyser en gul "service"lampa mellan hastighetsmätaren och varvräknaren och bilen vägrar starta igen... Inga felmeddelanden i IDriven,,, Ringer säljaren som kommer och kör bilen med halvgas 25 meter innan den stannar igen å så startar han den igen och håller på så tills vi kommer till en p-ficka innan vi får skjuts tillbaka till min bil. Säljaren trodde de var ngt med växellådan nån givare eller dyl... Jag har ingen aning men motorn lät iaf okej när han varvade den och körde... Bilen ska in på service imorgon och jag fick åka hem utan ny bil... Troligen kommer säljaren ringa imorgon och det känns ju som jag har ett förhandlingsläge men är ändå långt från säker på hur jag ska göra... Är bara väldigt glad att de hände innan jag köpt bilen... Någon som har nån teori om vad som är fel?? | |
| jag skulle gissa på att bensinpumpen håller på ge upp.. | |
|
Vilken bil rör det sig om? Hur såg den gula varningslampan ut? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Det rör sig om en faceliftad 535d från -07 med ca 11800 mil på mätaren i Götelaborg... Varningslampan var en gul bil i profil mellan varvräknaren och hastighetsmätaren och så stod det service ovanför eller under den. Har inte hört ett ljud från firman ännu trots att en vecka gått och är nog ärligt talat inte speciellt sugen på att köpa en så pass ny bil som bara stannar utan att få en väldigt bra förklaring på vad som är/var fel... |
|
|
Ungefär sådär gick min 540 när soppapumpen krånglade. Stannade först, startade upp, körde 2km, stanna, startade igen, körde ca 1.5km stanna osv. Till slut gick bilen inte ens att starta. Har för mej att det var något relä på pumpen som va bränt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.