AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.359

Har uppdaterat min smg2, ska man se nå skillnad?

jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Har uppdaterat smg2 på min M3 E46 idag på Bmw i Gävle, och undrar hur ser man det är gjort? ska det bli nå ändring på display eller nåt annat? läste nåt om att när man lägger ur växeln ska det stå N istället för 0 efter uppdateringen? ...Hoppas nån vet? Mvh

M3 CAB -03
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Det va mer spekulationer. Har det ändrat sig på din?
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Glömde fråga varför uppdaterade du den och va ska det va för skilnad och slutligen hur mycket kostade det?
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Vad jag vet så har den nya programvaran inte den fräcka automatiska mellangasen.
Den går dock att lägga till även i uppdateringen.

Mvh Jimmy
jo
129
jorgens3
Bmw M3 CAB -03
Va inge fel eller så, men bytte alla oljor och vätskor som finns och köpte nytt batteri mm, sen nolla dom alla felkoder och ville ha senaste uppdateringen smg2 med=)..läst lite om nå saker som är förbättrat som folk skrivit...

Det läget i SMGII's launch control som slet på kopplingen är borta om man har senaste uppdateringarna

Sen skrev en som har M3 och smg till schmidmann och fråga att han hade gjort uppdateringen på sin, och det hade han=)

För du har väl den senaste programvaran i boxen för SMG-styrningen?
Ja jag uppgraderade programvaran m.m. i somras

Men vad vet jag va som är bäst?=) men nu har jag senaste uppdateringen iallafall och 380kr fattigare hehe

Nån annan som vet nå mer kanske?=)

M3 CAB -03
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Intressant..

Om den nya prgvaran tar bort både den automatiska mellangasen samt*läget* i LC så kanske de beror på att det inte var så bra..menar då det sistnämnda..BMW hade kanske en anledninge..som jorgens3 skriver att de slet på kopplingen..
Ska uppdatera SMG lådan samt hela bilen så fort jag kommer hem
Om
215
Omegamannen
330d Touring -18
M2 Competition -20
Varför skulle mellan gasen slita på kopplingen? Borde va tvärtom enligt mig?
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Omegamannen..

jag skrev:.menar då det sistnämnda.asså LC...

bra info..de visste jag faktiskt inte..

Vad jag hört så kan man kolla upp ev hur många LC de gjorts på bilen..stämmer de?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.