|
|
|
|---|---|
|
Inhandlat en Z3 2,8 Roadster igår kväll och nu börjar jakten på tillbehör... Vad är standard ET på Z3 2.8 med M-Chassie? Funderar på 19" BBS Challenge, t.ex. Länk får manplats med 19" och framförallt 9,5" fälgar bak ??? Någon som har synpunkter/tips på passande fälgar till Z3? | |
|
Jag har en 2,8 -99 med M-chassie. Original ET = 46. Jag har monterat 18x8" med ET40 och 225/40 däck. Fram är det gränsfall, däcket ligger precis i linje med skärmkanten. Jag var tvungen att skära bort material uppe i innerskärmen för att det inte skall ta i. Om du har 18" eller 19" spelar ingen roll så långe rullomkretsen är den samma. /Anderz3 Länk |
|
|
Tack för info. Skulle kunna tänka mig standard 17" M-Roadster fälgar oxå, men passar dom? |
|
|
Framfälgarna passar men däremot inte bak pga. helt olika ET på Z3M och övriga Z3. /Masten |
|
| Du får köpa fyra M framfälgar isåfall helt enkelt :) | |
| Nä, knappast 4 framfälgar... hoppar M-Roadster fälgar, men vill ha lite bredd bak... får valsa lite om det krävs oxå... | |
| Jag har för mig att vissa fräst av lite av insidan på fälgarna på M-roadsterns bakfälgar och monterat på mindre motormodeller. Med en valsning också så kan det fungera. | |
|
Fräs /svarva INTE på fälgens anliggningsyta. Du äventyrar fälgens hållfasthet, djupet för hjulskruvarna är anpassat efter tjockleken på navet. /Anderz3 Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.